نویسنده: 5 0 1209 تاریخ انتشار : 25 دی 1397

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی كشور خبر داد:

مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری گلستان به‌زودی صادر خواهد شد

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از صدور مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری گلستان در آینده نزدیک با هدف بهره‌مندی حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان استان از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان گلستان هدف از تأسیس این صندوق را حمایت از شرکت‌های فناور و نوآور عنوان کرد و گفت: این صندوق منابع مالی مناسبی را برای حمایت از این شرکت‌ها در نظر گرفته است که باید زمینه استفاده از این منابع بیش از پیش فراهم شود.

دکتر وحدت در این نشست از صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری در آینده‌ای نزدیک در استان گلستان خبر داد و گفت: ما باید به ظرفیت‌های موجود در استان توجه کنیم و براساس این ظرفیت‌ها فعالیت‌های دانش‌بنیانی را گسترش دهیم. ما باید به شرکت‌های نوپا توجه کنیم و نیازهای این شرکت‌ها را تشخیص دهیم که این موارد نیاز به ابزارهایی دارد که باید مقدمات آن را فراهم کنیم. یکی از این ابزارها صندوق پژوهش و فناوری است که در استان وجود ندارد و قرار است فعالیت خود را آغاز کند و مجوز آن نیز به‌زودی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی صادر و منابع مالی مورد نیاز آن نیز تأمین خواهد شد تا این صندوق برای شرکت‌های کوچک استان تصمیم‌گیری کند و منابع مالی این شرکت‌ها از سوی این صندوق تأمین شود.

وی افزود: در استان در بخش‌هایی مانند شیلات و کشاورزی اقدامات بسیاری خوبی انجام شده است و شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند جریان نفوذ فناوری را با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کنند.

 

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین آمادگی این صندوق برای حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را اعلام کرد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی برای ایجاد تحولات بزرگ در اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفته است، این صندوق برنامه‌های مهم و بزرگی در پیش دارد که شرکت‌ها تاثیرات این برنامه‌ها را در آینده خواهند دید که مسئله منطقه‌ای و سطح‌بندی کردن اقدامات و خدمات صندوق از جمله این برنامه‌ها است. این صندوق آمادگی دارد تا به مشکلات و مسائل پیش‌ روی شرکت‌های فعال در استان گلستان مانند مباحث مربوط به نمونه‌سازی، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، سرمایه در گردش برای شرکت‌ها متناسب با عملکرد سال گذشته شرکت و موارد این‌چنینی تا زمان راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری رسیدگی کند تا فعالیت شرکت‌ها به علت این موارد به تعویق نیفتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت استان گلستان بسیار زیاد است و ما امیدواریم شکل‌گیری صندوق پژوهش و فناوری به‌عنوان ابزاری برای کمک به شرکت‌های نوپا و کوچک، بسیاری از مشکلات این استان را در رابطه با این شرکت‌ها حل کند. از طرفی حضور شرکت‌های بزرگ و همکاری آن‌ها با بخش خصوصی می‌تواند منجر به توسعه و سرمایه بیشتر این صندوق شود. صندوق پژوهش و فناوری در این استان می‌تواند به‌عنوان عامل مالی صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت کند.