نویسنده: روابط عمومي 0 990 تاریخ انتشار : 14 اسفند 1397

با حضور رئيس فن‌بازار ملي ايران؛

آئين افتتاحيه فن‌بازار منطقه‌اي استان گلستان برگزار شد

آئين افتتاحيه فن‌بازار منطقه‌اي استان گلستان ساعاتي پيش با حضور رئيس فن‌بازار ملي ايران، مديران دستگاه‌هاي اجرايي و روساي شركت‌هاي فناور استان گلستان در محل پارك علم و فناوري گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، در اين مراسم كه قرارداد اعطاي امتياز نمايندگي، راه‌اندازي و بهره‌برداري از فن‌بازار منطقه‌اي استان گلستان به امضاء رسيد، رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: تجربه جهانی نشان می دهد اگر به دنبال پیشرفت هستیم باید وارد مقوله تکنولوژی شویم و به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.

دكتر حسام افزود: در حال حاضر دو درصد از شرکت‌های گلستان در حوزه فناوری نوین فعالیت می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که در این حوزه باید توجه بیشتری داشته باشیم.

وي با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در گلستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان جزو ده شرکت برتر در کشور هستند اما این آمار کافی نبوده و ما باید با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان ساخت: فن بازار منطقه ای مرکزی است که اطلاعات جامع فناوری کشور را دارد افرادی که دانش فنی دارند و سرمایه گذاران را به هم معرفی می‌کند.

در ادامه اين جلسه مهندس قنبرپور رئيس فن‌بازار ملي ايران به تاریخچه فن‌بازار اشاره کرد و گفت: محصولات، خدمات، دانش فنی، اختراعات، علامت تجاری سهام شرکتها و استارتاپها از مواردي است که در فن‌بازار میتواند عرضه شود.

مهندس قنبرپور با بيان اينكه كه فن‌بازار منطقه‌اي استان گلستان نوزدهمين فن‌بازار منطقه‌اي در كشور است كه راه‌اندازي مي‌گردد، اظهار کرد: ما مي‌توانيم حتي با ايجاد مركزي در کشورهای همسایه ایران از جمله تركمنستان نيز ارتباطات دوسويه در حوزه فناوري برقرار کنیم و به تبادل تجربيات دو كشور در اين حوزه بيش از پيش بپردازيم.

وي افزود: ایجاد و توسعه پورتال و بانک اطلاعاتی عرضه و تقاضا، ایجاد و توسعه شبکه فنی بازار به‌صورت منطقهای و آموزش، توانمندسازی و سازماندهی واسطهای نوآوری از ماموریتهای فن بازار ملی ایران بهشمار میرود.

رئيس فن‌بازار ملي ايران با بیان اینکه توسعه بازار یکی از ماموریت‌های اصلی ما به‌شمار مي‌آيد، متذکر شد: 45 پروژه با سرمایهگذاری 151 میلیارد تومان در مراکز فن‌بازار کشور راه‌اندازي شده است.

در پايان اين جلسه دفتر فن‌بازار منطقه‌اي استان گلستان در محل پارك علم و فناوري گلستان افتتاح گرديد.

گفتني است فن‌بازار به معناي بازار فناوري، يعني محلي براي مبادلات فناوري است. همانطور كه بازار مسكن محل مبادله مسكن است و بنگاه‌هاي معاملات مسكن واسطه‌هاي اطلاعاتي و حقوقي معامله مسكن هستند، در بازار فناوري نيز «فن‌بازار» نقش واسطه‌اي براي رساندن اطلاعات فناوري به «عرضه‌كنندگان»، «متقاضيان»، «كارآفرينان» و «سرمايه‌گذاران» را دارد؛ در ضمن به ارائه‌ مشاوره در خصوص مراحل و روش‌هاي انتقال فناوري نيز مي‌پردازد و از طريق ارائه خدمات متنوع، اين فرآيند را تسهيل و تسريع مي‌نمايد.

 فن‌بازار منطقه‌اي درواقع دفتر نمايندگي فن‌بازار ملي در گستره استاني بوده و بصورت متمركز در منطقه جغرافيايي خاص فعاليت دارد.