نویسنده: روابط عمومي 0 915 تاریخ انتشار : 16 شهریور 1398

رئيس پارك علم و فناوري گلستان:

ارائه خدمات علمي به نخبگان تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) شتاب مي‌گيرد

رئيس پارك علم و فناوري گلستان از آمادگي اين مرکز براي ارائه خدمات علمي به نخبگان تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) خبر داد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر مهدي غفاري در ديدار با اسكندري، مديركل كميته امداد امام‌خميني(ره) استان گلستان، بيان داشت: به‌طور قطع آموزش و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در حوزه‌های کسب‌وکار و کارآفرینی و هدایت و راهنمایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به سمت ايده‌پردازي و كارآفريني، بهترین راه برای توانمندسازی آنها است.

دكتر غفاري تصريح كرد: پارک علم و فناوری گلستان با ارائه آموزش‌های تخصصی و علمی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي تحت حمایت کمیته امداد، آمادگی دارد در حوزه اشتغال و خودکفایی با این نهاد همکاری نماید.

وي افزود: پارک علم و فناوري گلستان با ایجاد اکوسیستمی در استان با همكاري ساير دستگاه‌هاي ذيربط، به دنبال ايجاد تحول و نگاهي نو در حوزه اشتغال و خودکفایی جوانان گلستاني است.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان، هم‌افزایی برای توسعه اشتغال پایدار اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه فارغ‌التحصیلان، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي رايگان، مشارکت در ساماندهی و ارائه خدمات به استارت‌آپ‌های فعال مرتبط با کمیته امداد، معرفی رشته‌های آموزشی جدید برای آموزش مددجویان و معرفی مشاغلي که در قالب کارگاه‌های کوچک و خانگی برای اشتغال قابل اجرا مي‌باشد را از جمله حمايت‌هاي اين پارك از نخبگان و استعدادهاي درخشان تحت پوشش اين نهاد عنوان كرد.

دكتر غفاري در پايان خاطرنشان ساخت: در برخي از شهرهاي استان از جمله گنبدكاووس ‌مي‌توانيم با حمايت‌هاي اين نهاد ارزشي به راه‌اندازي و ايجاد يك كارخانه نوآوري در آينده‌اي نزديك براي تحولي چشمگير در فضاي كسب‌وكار استان ايجاد نمائيم.

اسكندري، مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان گلستان نيز در اين ديدار ضمن ارائه عملکرد این نهاد در حوزه‌های مختلف، با اشاره به رویکرد جدید این نهاد در حوزه توسعه اشتغال پايدار در اقشار آسيب‌پذير، اظهار داشت: حمایت از خوداشتغالی، تأمین هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی شغل و آموزش نیروهای تحت پوشش از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای رسیدن به اهداف کمیته امداد استان گلستان است.

وي تاكيد كرد: در بین جامعه هدف کمیته امداد استان گلستان، استعدادهای درخشان زيادي که صاحب فكر و ایده می‌باشند، وجود دارد كه با معرفی آنان به پارک علم و فناوری استان و تغییر افق دید آن‌ها به سمت کارآفرینی و نوآوری مي‌توانيم در راستاي تجاري‌سازي و تبديل ايده‌ها به محصول نهايي گام‌هاي ارزشمندي برداريم.

مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) استان گلستان اعلام کرد: در حال حاضر يک‌هزار و دويست دانشجو و تعداد قابل توجهي از فارغ‌التحصيلان تحت حمايت اين نهاد مقدس قرار دارند که بخشي از اينها استعدادهاي درخشان هستند که با حمايت‌هاي انجام شده در عرصه‌هاي مختلف علمي به جايگاه خوبي دست يافته‌اند.

اسكندري با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از رویکرد‌های اصلی کمیته امداد استان است، خاطرنشان كرد: مشاوره شغلی در راستای توانمندسازی از جمله خدماتی است که به مددجویان ارائه می‌شود.