نویسنده: 1 0 936 تاریخ انتشار : 17 دی 1397

با حضور مشاور وزير بهداشت؛

از محصولات جدید و صادراتی 2 شرکت دانش‌بنیان گلستان رونمایی شد

محصولات جدید و صادراتی دو شرکت دانش‌بنیان در شهرستان‌های آق‌قلا و مینودشت در جریان سفر مشاور وزیر بهداشت و هیئت همراه به استان گلستان رونمایی شدند.

ه گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با شکوفایی ایده‌هایی خلاقانه محصولات جدید و صادراتی دو شرکت دانش‌بنیان «دانش پژوهش فجر در آق‌قلا» و «پویندگان پزشکی پردیس در مینودشت» عصر امروز در جریان سفر مشاور وزیر بهداشت و هیئت همراه به استان گلستان رونمایی شدند تا تجلی اقتصاد مقاومتی با تقویت کالای داخلی محقق شود.

مدیر شرکت دانش پژوهش فجر در حاشیه بازدید مشاور وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت در سال 1374 با هدف حفظ زنجیره سرد و ارتقاء نگهداری محصولات و فرآورده‌های خونی در کشور تاسیس شد.

ولی الله بسطامی از قابلیت این شرکت دانش‌بنیان در تولید تجهیزات زیست فناوری، بیوتکنولوژی، تحقیقاتی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی، آزمایشگاه‌های انتقال خون، بیمارستان‌ها، صنایع غذایی و دارویی با حفظ زنجیره سرد خبر داد.

وی ادامه داد: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و امضای قرارداد همکاری با کشورهای آلمان، اتریش، سوئد باعث شده تا کیفیت محصولات شرکت افزایش یابد و در راستای صادراتی شدن گام بردارد.

* تولید 11 محصول صادراتی/ کشور از واردات تجهیزات نگهداری خون بی‌نیاز شد

این کارآفرین گلستانی با بیان اینکه بیش از 11 محصول برای نخستین بار در کشور از طریق این شرکت تولید شده است، گفت: با تولید این محصولات کشور از واردات تجهیزات نگهداری خون و فرآورده‌های خونی بی‌نیاز شده است.

بسطامی با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت بیان کرد: دستگاه اینکوباتور کشت سلول به همراه رولینگ باتل که در زمینه تولید داروهای ضدسرطانی، داروهای نوترکیب، انسولین و فاکتور هشت کاربرد دارد.

به گفته وی؛ بیش از 6 هزار دستگاه از تولیدات این شرکت در سازمان‌های انتقال خون کشور و بانک خون بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در حال استفاده است.

در جریان سفر مشاور وزیر بهداشت به استان گلستان آخرین دستاوردهای تحقیقاتی شرکت دانش بنیان پویندگان پزشکی پردیس شهرستان مینودشت مورد بازدید قرار گرفت.

*حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان تنها راه عبور از تنگناهای اقتصادی

علی عماری الله‌یاری رئیس هیئت مدیره شرکت پویندگان پزشکی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت در سه حوزه مهندسی پزشکی، بیومکانیک و بیوالکترونیک فعالیت دارد 40 پروژه در دستورکار است که تعدادی به بهره‌برداری رسیده و تعدادی در دست اجراست افق 10 ساله این شرکت با زیربنای علمی هدایت می‌شود.

وی تصریح کرد: 500 شرکت ارتوپدی در ایران وجود دارد که 60 درصد در بازار داخل کشور فعالیت دارند محصولات شرکت ما در بسیاری از کشورها به ثبت رسیده و تمام محصولات ویژگی منحصر به فرد دارند .

به گفته عماری الله‌یاری؛ 38 شرکت عضو انجمن صادرکنندگان تجهیزات و لوازم ارتوپدی هستند، ما توانسته‌ایم مجوز موردنیاز برای صادرات محصول را به سایر کشورهای اروپایی به دست آوریم.

وی اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان را در تقویت درآمد ملی موثر خواند و ابراز کرد: برای اینکه بتوانیم از تنگناهای اقتصادی عبور کنیم باید اقتصاد دانش‌بنیان مورد حمایت قرار بگیرد.