نویسنده: روابط عمومي 0 846 تاریخ انتشار : 31 تیر 1398

رئيس پارك علم و فناوري گلستان در ديدار با رئيس دانشگاه گنبد:

ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي اشتغال فارغ‌التحصيلان، از مهم‌ترين مطالبات وزارت علوم است

رئيس پارك علم و فناوري گلستان گفت: يكي از اصلي‌ترين مطالبات حال حاضر وزارت علوم، ‌تحقيقات و فناوري، ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي اشتغال دانشجويان فارغ‌التحصيل و ايجاد فضايي مملوء از نشاط و ايجاد انگيزه در بين آنها است.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر مهدي غفاري صبح امروز در ديدار با رئيس و اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه گنبدكاووس با بيان اينكه شرق گلستان، داراي ظرفيت‌هاي قابل توجهي‌است، تصريح كرد: بنده معتقدم كه با توجه به جمعيت دانشجويي، روستايي و شهري كه در شرق استان سكونت دارند، بسياري از ظرفيت‌هاي موجود در اين منطقه تاكنون مورد بهره‌برداري و استخراج قرار نگرفته و مهم‌ترين دليل حضور ما در اين اينجا، اتخاذ تصميمي جهت راه‌اندازي مركز رشدي فعال با محوريت دانشگاه گنبد در اين شهرستان است.

دكتر غفاري ادامه داد: هرچقدر كه در حوزه اشتغال كمك و هزينه كنيم، ضروري است و بسياري از مسائل و چالش‌هاي موجود براي راه اندازي اين مركز  قابل حل است.

وي، بحث‌هاي مربوط به اختصاص، تملك زمين و .... را فرآيندهايي زمان‌بر عنوان كرد و گفت: علي‌رغم اينكه حداقل سخت‌افزار براي انجام امور و فعاليت فناوران مورد نياز است، ما در حوزه نرم‌افزاري از جمله تبليغات و معرفي اين مركز به دانشجويان و... كار خود را آغاز كنيم كه پارك نيز از ابتداي امر در كنار دانشگاه گنبد خواهد بود.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان با اشاره به يكي از اصلي‌ترين مطالبات حال حاضر وزارت علوم، خاطرنشان ساخت: همه ما مسئوليتي در راستاي اشتغال و توانمندي‌هاي‌ دانشجوياني كه 4سال از عمرشان را در فضاي دانشگاه‌ها سپري كرده‌اند،  بر دوش خود احساس مي‌كنيم كه اين امر هم‌اكنون از مطالبات و دغدغه‌هاي جدي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است.

وي افزود: در حال حاضر مجموعه پارك علم و فناوري گلستان آمادگي كامل خود را براي حمايت از راه‌اندازي هرچه سريع‌تر يك مركز رشد فعال در دانشگاه گنبد اعلام مي‌دارد و نويدبخش حمايت‌هاي بسيار قابل توجهي نيز از سوي پارك از هسته‌ها و واحدهاي فناور فعال در اين مركز هستيم.

دكتر غفاري در ادامه تامين حداقل‌ها و فضاي كاري مورد نياز هسته‌ها را براي راه‌اندازي اين مركز ضروري عنوان كرد و گفت: هسته هاي پذيرش شده براي انجام فعاليت‌هاي ابتدايي خود نياز به دفتر كار جدا و يا فضاي كار اشتراكي دارند كه مي‌توانيم از فضاهاي متعلق به دانشگاه گنبد براي اختصاص فضا و به راه انداختن لوكوموتيو فناوري در شرق استان بهره‌مند گرديم.

وي تاكيد كرد: حتي اگر 5 تيم از دل اين مركز رشد موفق شوند، تمامي نگاه‌ها از جاي‌جاي استان متوجه مركز رشد اين دانشگاه خواهد شد و در ايجاد فضايي با نشاط در بين دانشجويان موثر خواهد بود.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان همچنين ارائه تسهيلات قابل توجه به هسته‌هاي فعال و موفق را از مهم‌ترين حمايت‌هاي پارك گلستان عنوان كرد و گفت: براي مجموعه پارك تعداد و يا كميت هسته‌هاي حاضر در اين مركز ملاك نيست، بلكه با توجه به كيفيت هسته‌هاي پذيرش شده و ارزيابي‌هاي متوالي آنها مي‌توانيم تا سقف چند ده ميليون تومان از هسته‌‎هاي موفق حمايت كنيم.

در ادامه اين ديدار، دكتر طهماسبي، رئيس دانشگاه گنيدكاووس نيز ضمن تبريك به دكتر غفاري به دليل انتصاب به عنوان رياست جديد پارك علم و فناوري گلستان، بيان داشت: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود و علي‌رغم محدوديت‌هايي از قبيل محدوديت فضا كه گريبان‌گير ما است، تمايل داريم كه مركز رشدي فعال در شرق استان راه‌اندازي شود و ما نيز به سهم خودمان از گام اول در كنار پارك گلستان جهت به حركت درآوردن اين چرخ فناوري حمايت خواهيم نمود.

دكتر ستاريان، معاون آموزشي و پژوهشي دانشگاه گنبد نيز در اين نشست با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در شرق استان، بيان داشت: با هم‌افزايي هرچه بيشتر بين مجموعه پارك علم و فناوري استان و دانشگاه گنبد و استفاده از ظرفيت اساتيد برجسته و دانشجويان تحصيلات تكميلي توانمند فعال در اين دانشگاه، مي‌توانيم مركز رشدي قابل دفاع در حوزه‌هاي مختلف در سطح منطقه ايجاد نماييم.

وي ادامه داد: ما به كليات تعهدات از پيش تعيين شده به پارك در راستاي ايجاد اين مركز و واگذاري فضاي مناسب استقرار واحدها پايبند و در صدد توسعه هرچه سريع‌تر اين مركز و از بين بردن موانع موجود هستيم.

گفتني است در پايان اين نشست از فضاهاي موجود در اين دانشگاه براي تخصيص مكاني مناسب جهت راه اندازي مركز رشد دانشگاه گنيدكاووس بازديد بعمل آمد.