نویسنده: روابط عمومی 0 769 تاریخ انتشار : 13 مهر 1398

آبان‌ماه امسال صورت می‌گیرد؛

برگزاری نشست تجاری و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و چینی

یک هیات فناوری متشکل از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه‌های مختلف به ریاست سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آبان‌ماه امسال به کشور چین سفر می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، چین به عنوان پرجمعیتترین کشور جهان، یکی از پهناورترین کشورهای دنیا و یکی از شرکای سنتی و استراتژیک ایران، مقصد مناسبی برای توسعه تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق محسوب می‌شود. با توجه به روابط تجاری فعلی ایران و چین که بیشتر مبتنی بر واردات محصولات غیرنفتی و صادرات محصولات نفتی است، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و تغییر رویکرد همکاری تجاری با چین از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان، منجر به بهبود تراز تجاری بین دو کشور خواهد شد.

در همین راستا مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد برآمده است که در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به چین، نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور را نیز به این کشور اعزام کند تا نشست‌های رو در رو بین شرکت‌های ایرانی و چینی برگزار شود.

این نشست همزمان با برگزاری بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه حوزه فناوری چین از تاریخ 19 لغایت 23 آبان‌ماه98 در شهر شنزن برگزار می‌شود. امسال نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری برای پنجمین سال متوالی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه CHTF برپا خواهد شد.

برگزاری نشست تجاری و فناوری میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و شرکت‌های چینی در دو شهر شانگهای و شنزن، بازدید از مجموعه‌های فناوری کشور چین به‌ویژه پارک صنعتی سوژو و بازدید از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین، به عنوان برنامه‌های اصلی سفر شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که به دلیل تعدد شرکت‌ها تنها درخواست شرکت‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شرایط زیر را دارا باشند:

- دارا بودن تأییدیه دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

- برخورداری از محصولات با کیفیت و قابل رقابت در عرصه بین‌المللی

- داشتن انگیزه و برنامه صادراتی بلند مدت

- داشتن الزامات زیرساختی لازم برای ارتباطات بین‌المللی (سایت، کاتالوگ و بروشور به زبان انگلیسی)

 - داشتن گواهی‌های بین‌المللی برای محصولات صادراتی

* این برنامه از 19 لغایت 23 آبان‌ماه 1398 در معیت جناب آقای دکتر ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور) برگزار خواهد شد.

* شرکت‌های متقاضی حضور در برنامه جهت ثبت‌نام در برنامه از طریق لینک‌های زیر می‌توانند اقدام نمایند. لازم به ذکر است که هزینه حضور در هر برنامه بعد از ثبت‌نام متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

* شرکت‌هایی که تمایل به داشتن غرفه در پاویون نمایشگاه‌ فناوری‌های پیشرفته چین CHTF  را دارند، باید به صورت جداگانه ثبت‌نام در پاویون را انجام دهند.

* شرکت‌هایی که صرفاً برنامه حضور در نشست‌های تجاری B2B و بازدید از پارک صنعتی سوژو و نمایشگاه‌ CHTF را دارند، باید تنها برنامه اعزام هیات تجاری را ثبت‌نام نمایند.

حضور در نشست تجاری B2B در شانگهای و شنزن، بازدید از پارک صنعتی سوژو و بازدید از نمایشگاه‌ CHTF

* ثبت درخواست اعزام هیات تجاری برای تمامی شرکت‌هایی که قصد همراهی در این هیات را دارند الزامی است.

پاویون ملی ایران در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین (CHTF)

* ثبت درخواست پاویون ملی ایران در نمایشگاه CHTF برای شرکت‌هایی که قصد داشتن غرفه در این نمایشگاه را دارند الزامی است. (در لینک ثبت‌نام لطفا عنوان پاویون فناوری‌های پیشرفته چین (CHTF) را انتخاب و ثبت نمایید.)

لینک ثبت نام: www.tesc.ir