نویسنده: روابط عمومی 0 264 تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

تامین مالی و جذب سرمایه، مهم‌ترین مشکل واحدهای مستقر در مراکز رشد و استارتاپ‌ها است

دکتر غفاری گفت: براساس تجربه ما عمده مشکلات واحدها از جنبه فنی رشته تخصصی آنها نیست بلکه عمده مشکل در خصوص جذب و تامین سرمایه است؛ پارک علم و فناوری استان برای تقویت این جنس از مهارت‌ها ویژه استارتاپ‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در آئین اختتامیه رویداد "مهارت جذب سرمایه" که به مناسبت هفته ملی مهارت در محل کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد، اظهارکرد: به همان اندازه که کار فناورانه مهم است، عرضه نتایج کار نیز اهمیت دارد و لازم است استارتاپ‌ها در این زمینه مهارت لازم را کسب کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: در کنار تخصص تولید یک محصول و کالا، این استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که در پارک‌ها و مراکز رشد هستند باید یکسری مهارت‌های دیگر را هم فرا بگیرند.

وی افزود: براساس تجربه ما، عمده مشکلات واحدها از جنبه فنی رشته تخصصی آنها نیست بلکه عمده مشکل در خصوص جذب و تامین سرمایه است. پارک علم و فناوری استان برای تقویت این جنس از مهارت‌ها ویژه استارتاپ‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مجهز شدن به مهارت‌های دیگر غیر از رشته تخصصی، برای موفقیت یک کسب و کار بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

 

لزوم تدوین سند مهارتی استان گلستان//کسب‌و‌کارها برای رسیدن به بازار نیاز به مهارت دارند

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان نیز با تاکید بر لزوم تهیه سند مهارتی استان گلستان گفت: باید سندی تدوین کنیم که هم مهارت را افزایش دهد و هم اینکه افرادی که مهارت دیدند، بتوانند وارد بازار کار شوند.

دکتر حامد رضایی اظهارکرد: یکی از موضوعات اصلی در کسب و کارها، بحث مهارت‌افزایی است؛. یک فرد کارآفرین دارای توانایی زیاد، دانایی و خلاقیت است که برخورداری از این ویژگی‌ها نیز نیازمند کسب مهارت‌‌های لازم است تا دانایی، خلاقیت و توانایی افراد بروز و ظهور پیدا کند.

دکتر رضایی گفت: در پارک علم و فناوری افراد متخصص و حرفه‌ای مشغول کار هستند که در تولید محصول یا کالای خود مهارت بالایی دارند اما مراحل تولید، نیازمند مهارت‌های دیگر از جمله جذب و تامین سرمایه، چگونگی ورود به بازار و ... است.

وی افزود: در پارک علم و فناوری بحث تجاری‌سازی محصولات مطرح است و اگر کالایی تولید شود و قابلیت عرضه در بازار نداشته باشد در همان مرحله فناوری دچار شکست می‌شود. برای اینکه وارد عرصه‌ای جدید به نام بازار شوید نیازمند سطحی از توانمندی هستید که لازمه داشتن این توانایی، داشتن مهارت خواهد بود.

دکتر رضایی با تاکید بر لزوم تهیه سند مهارتی استان گلستان گفت: باید سندی تدوین کنیم که هم مهارت را افزایش دهد و هم اینکه افرادی که مهارت دیدند وارد بازار کار شوند.