نویسنده: روابط عمومي 0 1227 تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1398

تجاري‌سازي طرح‌هاي كاربردي در حوزه صنايع آب تسهيل مي‌گردد

دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با توجه به ضرورت‌های فوری و حیاتی در حوزه‌ صنایع آب، بنا دارد تا ضمن شناسایی ظرفیت‌های نهفته در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی، طرح‌ها، محصولات و فناوری‌های دانش‌بنیان را در معرض خرید و فروش صنایع، سرمایه‌گذاران، بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌برداران قرار دهد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، در این طرح بنا است ضمن استانداردسازی فرآیند عرضه و تقاضا در حوزه کسب‌وکار و محصولات دانش‌بنیان، علاوه بر توسعه بازار و فروش، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و خرید حرفه‌ای و جدیدی فراهم گردد.

در این برنامه که به عنوان"حل مساله حوزه‌ آب" نامگذاری شده است، طراحان و فناوران صاحب طرح در حوزه‌های مرتبط صنایع آب می‌توانند برای اختراعات، فناوری‌ها و محصولات خود سرمایه‌گذار پیداکرده و یا آن‌ها را بفروش برسانند.

هدف از برگزاری این برنامه، پیوند بین صاحبان طرح و فناوری، دانشگاه، صاحبان سرمایه و صاحبان صنعت ازیک‌ طرف و از طرف دیگر ایجاد زیرساخت به‌ منظور تجاری‌سازی طرح‌های کاربردی در حوزه‌ صنایع آب می‌باشد.

واحدهای فناور متقاضی جذب سرمایه‌‌گذار و یا فروش محصول می‌‌بایست مشخصات طرح و یا فناوری خود را حداكثر تا تاريخ 15/03/1398 از طریق سایت www.water.ideasbazaar.ir ارسال نمایند.

شایان ذکر است، معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از فروش و یا تجاری‌سازی طرح‌های مرتبط با حوزه آب در این برنامه به‌میزان حداکثر 1.500.000.000 ریال حمایت تشویقی از هر کدام از طرح‌های منتخب به‌عمل خواهد آورد.