نویسنده: روابط عمومی 0 366 تاریخ انتشار : 26 دی 1400

رئيس پارك علم و فناوري گلستان خبر داد:

تصویب بیش از 113 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای واحدهاي فناور طي 9 ماهه نخست امسال

رئيس پارك علم و فناوري گلستان از تصویب 113 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات حمایتی توسط مجموعه پارك به واحدهای فناور استان طي 9 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری با اشاره به افزایش بیش از 6 برابری تسهیلات حمایتی پرداختی به واحدهای فناور طی 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: این تسهیلات از محل پارک و بخش قابل توجهی از آن با حمایت بخش خصوصی به ویژه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان برای هسته‌ها و واحدهای فناور به تصویب رسیده است.

وی، تنوع‌بخشی در تأمین مالی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را یکی از برنامه‌های پارک‌های علم و فناوری گلستان در سال 1400 عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف ما ارائه تسهیلات و خدمات مالی در اشکال مختلف به واحدهای فناور می‌باشد که طی 9 ماهه نخست امسال به رقم قابل توجه 113 میلیارد و 630 میلیون ریال حمایت مالی از واحدهای فناور و دانش‌بنیان رسیدیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوانیم تا مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبارات حمایتی تصویب و در اختیار واحدهای فناور و استارتاپ‌ها قرار دهیم.

دکتر غفاری در ادامه از عضویت 143 هسته و واحد فناور در مجموعه پارک علم و فناوری گلستان خبر داد و گفت: در 9 ماهه نخست امسال تعداد 26 هسته و واحد فناور در مرکز رشد گرگان، 8 هسته و واحد فناور در مرکز رشد شرق استان و 6 شرکت در امور موسسات پارک علم و فناوری گلستان جذب و پذیرش شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر 143 شرکت عضو پارک، تعداد 16 هسته و واحد فناور نیز در مراکز نوآوری فنی و حرفه‌ای شهرستان گرگان و ترکمن مستقر هستند که سهم هر مرکز از این تعداد، 8 شرکت می‌باشد.

دکتر غفاری در پایان با اشاره به نقش و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اکوسیستم فناوری و نوآوری استان، بیان داشت: در حال حاضر تعداد 46 شرکت دانش‌بنیان در استان گلستان فعالیت دارند که از این تعداد، 24 شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان هستند که در زمینه‌های کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی، پزشکی، تجهیزات پزشکی و داروسازی، آی‌تی، شیمی، الکترونیک، مکانیک و صنایع غذایی فعالیت می‌کنند.