نویسنده: روابط عمومي 0 862 تاریخ انتشار : 25 مرداد 1398

در راستاي توسعه همكاري‌هاي دوجانبه صورت گرفت؛

ديدار رئيس پارك علم و فناوري گلستان با رئيس دانشگاه فرهنگيان استان

رئيس پارك علم و فناوري گلستان روز گذشته با هدف بررسي راه‌هاي توسعه همكاري‌هاي دوجانبه با رئيس و معاون دانشگاه فرهنگيان استان ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر مهدي غفاري در اين ديدار بيان داشت: پارک علم و فناوری گلستان درصدد راه‌اندازي و فعال نمودن حوزه كارآفريني و شکوفایی خلاقیت در واحد خواهران و برادران دانشگاه فرهنگيان به دليل پتانسيل بالاي دانشجويان اين دانشگاه مي‌ياشد.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان با بیان اینکه اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت‌های لازم جهت ورود به بازار و صنعت را ندارند، تصريح كرد: با ایجاد مراکز كارآفريني و مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها، می‌توان جوانان فارغ‌التحصیل را برای ورود به بازار آماده کرد.

وي، با ابراز خشنودی از جایگاه و پتانسیل منحصربه‌فرد دانشگاه فرهنگيان در نظام آموزش عالی کشور، از آمادگي كامل مجموعه پارک علم و فناوری گلستان براي حمايت از راه‌اندازي و فعال نمودن يك مركز نوآوري در محيط اين دانشگاه خبر داد.

دكتر محمدرضا مازندراني، رئيس دانشگاه فرهنگيان گلستان نيز ضمن ابراز خرسندی از تعامل و همکاری در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی با پارک علم و فناوری استان، از آمادگی برای ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت در محل اين دانشگاه خبر داد و گفت: به لحاظ ظرفیت و توانمندی خوب دانشجويان دختر و پسر در دانشگاه فرهنگيان، با ایجاد مراکز نوآوری در محيط دانشگاه می‌توان به یک موقعیت ممتاز علمی و مهارتی دست یافت که فرصت مناسبی را برای ایده‌‎پردازی دانشجويان خلاق و مستعد فراهم می‌کند.

دكتر مازندراني با بيان اينكه مجموعه دانشگاه فرهنگيان به‌طور قطع آماده همکاری با مجموعه پارک علم و فناوری گلستان در زمينه‌هاي مختلف مي‌باشد، افزود: دانشگاه به منزله بخش متفکر استان و پارک نیز به عنوان مرکز تکنولوژی می‌توانند با تعامل و همکاری دوجانبه، تاثیرگذاری بسیاری در توسعه استان داشته باشند.

گفتني است در اين ديدار همچنين مقرر شد دانشگاه فرهنگيان با طراحي و اجراي برنامه‌هاي ويژه از حمايت‌هاي پارك علم و فناوري گلستان برخوردار و امكان حضور دانشجويان اين دانشگاه در بسياري از برنامه‌هاي اجرايي توسط پارك فراهم گردد.