نویسنده: روابط عمومي 0 816 تاریخ انتشار : 31 مرداد 1398

رئيس پارك علم و فناوري گلستان مطرح كرد:

راه‌‎اندازي اكوسيستم كارآفريني مي‌تواند فضاي كسب‌وكار استان را متحول كند

رئيس پارك علم و فناوري گلستان در ديدار با مديركل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از راه‌اندازي اکوسیستم کارآفرینی استان با همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر «مهدي غفاري» هدف از برگزاري این نشست را رايزني جهت راه‌اندازي اکوسیستم کارآفرینی در استان گلستان عنوان کرد و گفت: ما با برقراري تعامل با ساير دستگاه‌هاي اجرايي استان، به دنبال هم‌افزایی هستیم و اگر اين همفكري و همكاري صورت پذيرد، قطعا اكوسيستم كارآفريني مي‌تواند فضاي كسب‌وكار استان را متحول كند و نوآوران و صاحبان ايده مي‌توانند با خيال راحت‌تر وارد فضاي كارآفريني شوند.

دكتر غفاري افزود: براي راه‌اندازي اين اكوسيستم بايد پارک علم و فناوری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تمامي اركان مربوطه درگير شوند تا با همتي همگاني استان گلستان را به يك اكوسيستم كارآفريني مناسب براي شروع كسب‌وكارها تبديل نمائيم.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان با اشاره به اهمیت و مزایای مختلف كارآفريني در سطوح مختلف فردی، سازمانی و اجتماعی، خاطرنشان ساخت: کارآفرینی می‌تواند موجب اشتغال در سطح وسیع، توسعه متوازن، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری، جلوگیری از فرار مغزها، افزایش روحیه و کاهش بیکاری و در نهايت زدودن رکود از دانشگاه‌ها شود.

دكتر مازندارني، مديركل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نيز ضمن استقبال از پيشنهاد راه‌اندازي اكوسيستم كارآفريني استان، بيان داشت: براي تسريع در روند شكل‌گيري اين اكوسيستم تلاش خواهيم كرد كه روش‌هاي مختلف را به‌صورت پروپوزالي در کمیته كارگروه اشتغال استان مطرح و براي هر دستگاهي وظيفه مربوطه جهت ايجاد و حمايت از اين اكوسيستم را تعريف كنيم.