نویسنده: روابط عمومی 0 918 تاریخ انتشار : 12 آبان 1398

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

ورودی و پایه‌های اکوسیستم فناوری استان باید از دانشگاه‌ها شکل بگیرد

رئیس پارک علم و فناوری گلستان به راه‌اندازی مراکز رشد مشترک بین پارک‌ علم و فناوری گلستان و دانشگاه‌های سراسر استان تاکید کرد و گفت: ورودی و پایه‌های اکوسیستم فناوری استان باید از دانشگاه‌ها شکل بگیرد و در مجموعه پارک علم و فناوری تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری صبح امروز در دیدار رئیس سازمان فضایی کشور با فعالان کسب‌وکارهای فضا پایه و فناوران و محققان این حوزه در استان گلستان اظهار کرد: باید توسعه متوازن در کشور شکل بگیرد و این موضوع بارها در جلسات مختلف مطرح شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: کشورهای توسعه‌یافته،‌ توسعه را در کل کشور می‌بینند و می‌طلبد که به این مهم نیز در استان گلستان توجه شود و توسعه تنها در تهران و چند کلان‌شهر رقم نخورد؛ بطوری‌که شخصی برای راه‌اندازی یک استارتاپ و کسب‌وکار جدید به شهرهای بزرگ مهاجرت نکند.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهایی که در جلسات مشترک به آن تاکید شده، این است که استارتاپ‌های بزرگ را در شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم و این مهم به ماندگاری کادر تربیت شده در ایران کمک می‌کند و این افراد به خارج از کشور مهاجرت نخواهند کرد.

دکتر غفاری در ادامه به رایج شدن فراگیر بحث‌های استارتاپی و دانش‌بنیانی در ادبیات امروزی اشاره کرد و افزود: این مهم، مزیتها و زیان‌هایی به همراه دارد که مهم‌ترین مزیت این امر این است که افراد زیادی به این حوزه توجه خواهند نمود و مهم‌ترین آسیب در این خصوص، جزیره‌ای عمل کردن هر بخش برای راه‌اندازی یک اکوسیستم خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تصریح کرد: در استان گلستان با نزدیکی که بین دانشگاه‌های استان، بخش آی.سی.تی و پارک علم و فناوری وجود دارد، تلاش خواهد شد که یک اکوسیستم مشترک ایجاد کنیم و اعتقاد داریم که پایه‌های و ورودی این اکوسیستم باید از دانشگاه‌ها شکل بگیرد و بعد از رشد اولیه و رسیدن به نمونه‌های اولیه، می‌توانیم در مجموعه پارک علم و فناوری آنها را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: از ایجاد مراکز رشد در مجموعه پارک علم و فناوری خودداری و تلاش خواهیم کرد از ظرفیت مراکز رشد دانشگاه‌ها استفاده کنیم؛ در همین راستا در سفر اخیر معاون علم و فناوری رئیس جمهور به استان، راه‌اندازی چندین مرکز رشد و مرکز نوآوری را در دانشگاه‌ها پیشنهاد کردیم؛ با دانشگاه آزاد اسلامی در سه شهر مختلف و در شهر گرگان با دانشگاه علوم‌پزشکی و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مراکز رشد مشترکی را پیشنهاد کردیم.

دکتر غفاری خاطرنشان ساخت: این مسائل در راستای شکل‌گیری درست اکوسیستم فناوری در استان گلستان بود که برای تحقق این امر می‌بایست ورودی سیستم‌ها را از دانشگاه‌ها تنظیم نماییم.