نویسنده: روابط عمومی 0 789 تاریخ انتشار : 08 شهریور 1398

رئيس پارك علم و فناوري گلستان مطرح كرد؛

پرداختن به علم رباتيك، از مولفه‌هاي نوين دنياي امروز است

رئيس پارك علم و فناوري گلستان با بيان اينكه ورود علم رباتيك به صنعت كشور امري ضروري است، گفت: پرداختن به اين علم، از مولفه‌هاي نوين دنياي امروز است.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر مهدی غفاری در آئين افتتاحيه سومین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور(KTG Cup) که به میزبانی گرگان در حال برگزاری است، ضمن تقدير از برگزاركنندگان اين رويداد، بيان داشت: برگزاري چنين مسابقاتي بين دانش‌آموزان، باعث ايجاد حس انگيزه و رقابت و همچنين آشنايي آنها با علم روز مي‌شود و چه بسا از بين همين دانش‌آموزان روزي شاهد شكوفايي استعدادهاي بي‌نظير و اختراعات مهمي باشيم.

دكتر غفاري همچنين ترويج دانش و فناوري‌هاي نوين، افزايش پشتكار، توانمندسازي دانش‌آموزان براي انجام كارهاي گروهي، تقويت روحيه خودباوري و اعتماد به نفس و همچنين ارتقاء انگيزه علمي براي دانش‌آموزان را از ديگر مزاياي برگزاري چنين مسابقاتي اعلام كرد.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان در ادامه با اشاره به نقش كليدي والدين در كشف استعداد‌هاي فرزندان، بيان داشت: والدين دانش‌آموزان نقش مهمي در شناسايي استعداد‌هاي بالقوه آنها داشته و مي‌توانند با انتخاب مسير درست، آينده روشني براي فرزندان خود ترسيم نمايند.

وي با اشاره به حمايت‌هاي مختلف پارك علم و فناوري گلستان از دانش‌آموزان در حوزه‌هاي مختلف علمي، تصريح كرد: دانش‌آموزان مي‌توانند در صورت طراحي ربات‌هايي با قابليت‌هاي ويژه، با ارائه طرح خود جهت ساخت نمونه پيشرفته‌تر آن، از حمايت‌هاي مالي و سخت‌افزاري پارك علم و فناوري گلستان بهره‌مند گردند.

دكتر غفاري در پايان با اشاره به يكي از معضلات فرهنگي كه در حال حاضر گريبان‌گير استان گلستان است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترين چالش‌هاي استان ما در بخش میراث فرهنگی، رشد علف‌هاي هرز بر روي برج قابوس گنبد است كه برای از بين بردن آن و جلوگیری از تخریب این بنا به دنبال ساخت رباتي هستیم كه بتواند این برج جهانی را گزند علف‌های روييده برهاند؛ دانش‌آموزان مي‌توانند در صورت ارائه ايده براي ساخت رباتي با چنين قابليتي، از حمايت‌هاي مالي پارك علم و فناوري گلستان بهره‌مند گردند.