نویسنده: روابط عمومي 0 867 تاریخ انتشار : 18 تیر 1398

به‌منظور توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان؛

گواهی دانش‌نماد ویژه محصولات دانش‌بنیان صادر مي‌‎گردد

به منظور ساماندهی استاندارد و توسعه بازار محصولات دانش بنیان، گواهی انطباق یا گواهی محصول برای محصولات دانش‌بنیان صادر می‌شود.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، این اقدام به‌منظور ساماندهی استاندارد و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و در راستاي اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای كليه محصولات داخلی و ترویج آن و حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان با همکاری نزدیک معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد و تصویب شورای عالی استاندارد صورت گرفت.

اعطای گواهی‌نامه‌ها نيز به نحوي است كه اگر محصول دانش‌بنیان منطبق با یک استاندارد ملی یا بین‌المللی باشد، گواهی انطباق برای محصول صادر می‌شود و اگر محصول منطبق با هیچ استانداردی نباشد، آزمون لازم برای ارزیابی عملکرد و ویژگی‌های مورد ادعای درخواست‌کننده، منطبق با اصول بنیادین استانداردسازی محصول انجام می‌گیرد و گواهی کیفیت محصول صادر می‌شود و چنانچه محصول دانش‌بنیان تبدیل به استاندارد ملی تولید شده باشد، شرایط دریافت پروانه دانش‌نماد را پیدا خواهد کرد.

صدور گواهی انطباق (KB_COC) و یا گواهی محصول(KB-COP)برای محصولات دانش‌بنیان این امکان را به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد تا حتی بدون وجود استاندارد ملی با استفاده از استانداردهای معتبر بین‌المللی و یا کارخانه‌ای، از سازمان ملی استاندارد گواهینامه‌ای معتبر را برای تائید محصول خود دریافت کنند که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز معتبر است.

با ارائه گواهینامه‌های کیفیت، بی‌شک زمینه تقویت بازاریابی شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل و خارج از کشور فراهم خواهد کرد.