نویسنده: روابط عمومي 0 9865 تاریخ انتشار : 12 خرداد 1397

پیام ریاست پارک علم و فناوری

امروزه اغلب كشورهاي توسعه‌يافته به اقتصادهاي نوين دانش‌محور دست يافته‌اند. جمهوري اسلامي ايران نيز بر اساس چشم‌انداز بيست ساله در نظر دارد به اقتصاد مبتني بر دانايي دست يابد؛ كه البته لازمه آن برقراري ارتباط قوي بين دولت،‌ دانشگاه و صنعت است. يكي از راه‌هاي ممكن جهت ايجاد همكاري ميان دولت، دانشگاه و صنعت كه توسط ديگر كشورهاي توسعه‌يافته به‌صورت جدي بكار گرفته شده، استفاده از ظرفيت پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد است.
ايجاد و توسعه پارك‌هاي علم و فناوري از جمله راهكارهايي است كه مي‌تواند ضمن استقرار فناوري‌هاي مختلف با ياري گرفتن از تكنولوژي‌هاي مدرن، آموخته‌هاي دانشگاهي را به نمايش بگذارد؛ ضمن آنكه ابعاد اقتصادي و تجاري هم در آن لحاظ شود.
پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد در بسياري از كشورها به‌عنوان يكي از مهم‌ترين عوامل اساسي براي توسعه كارآفريني و اشتغال‌زايي مطرح مي‌باشند و نيز كارآفرينان به‌واسطه پارك‌ها و مراكز رشد مي‌توانند از قابليت‌ها و امكانات موجود نهايت استفاده را بنمايند.
در اين راستا با توجه به جمعيت كشورمان كه تعداد زيادي از آن را جوانان تشكيل مي‌دهند، ضرورت وجود مراكز رشد و فناوري و توسعه هرچه سريعتر كارآفريني در اين مرز و بوم را بيش از پيش نمايان مي‌سازد. بر همين اساس، پارك علم و فناوري گلستان در راستاي رسالت خود سعي نموده است تا با حمايت از نخبگان و كارآفرينان، زمينه توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان را در استان فراهم نمايد تا بتواند همان‌گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند: «اساس اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش‌بنيان است»، گام موثري در راستاي تحقق شعار سال1397 يعني حمايت از كالاي ايراني بردارد.