برگزاري مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فنبازار استان گلستان
عصر امروز و پس از گذشت پنج روز از شروع نوزدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فنبازار استان گلستان، مراسم اختتاميه اين نمايشگاه در محل دانشگاه منابعطبيعي و علومكشاورزي گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي پارك علم وفناروي گلستان، رئيس پارك علم و فناوري گلستان در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از حضور موثر تمامي دانشگاهها، دستگاهها و مراكز مختلف در اين نمايشگاه، بيان داشت: نمايشگاه امسال در زميني به مساحت 2هزار متر مربع برگزار شد كه حدود 22 دانشگاه و دستگاه اجرايي در آن غرفه داشتند.
دكتر حسام از رونمايي 20 محصول جديد و فناورانه در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: امسال سعي شد محصولاتي كه براي ما در حوزه پژوهش، فناوري و فنبازار هستند در نمايشگاه حضور داشته باشند كه البته در كنار آن، آثار هنري، محصولات و كارآفريني دانشجويان عزيز و برخي وسايل سرگرمي و كمكآموزشي دانشآموزي را هم اضافه كرده بوديم.
وي ادامه داد: امسال طي مذاكرات و تشكيل اتاق فكرهاي خوب انجام شده، برنامههاي جديدي را با همفكري با دانشگاهها به اجرا رسانديم كه از آن جمله ميتوان به برگزاري پنلهاي تخصصي كه با همكاري دوستان عزيز ما در دانشگاه گلستان در حوزههاي مرتبط با نيازمنديها و چالشهاي استان برگزار شد، اشاره كرد.
دبير نوزدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فنبازار استان گلستان افزود: امسال بحث مذاكرات B2B را برنامهريزي كرديم كه حدود 20 مذاكره ميان فناوران و سرمايهگذاران و تجار در طول نمايشگاه برگزار شد كه اميدواريم بعد از اتمام اين نمايشگاه هم اين مذاكرات ادامهدار باشد.
دكتر حسام گفت: در روز چهارم نمايشگاه رويداد استارتآپي صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي را برگزار كرديم كه 110 نفر در اين رويداد شركت كردند و 71 ايده در اين رويداد مطرح شد كه در حال حاضر 11 ايده به عنوان ايدههاي منتخب توسط داوران انتخاب شده است.
وي خاطرنشان ساخت: ميتوان با قاطعيت گفت كه رويداد استارتآپي حاضر، بهترين رويداد استارتآپي است كه ظرف چند سال اخير در استان گلستان برگزار شده است؛ چراكه هم به لحاظ موضوع تخصصي مورد نياز و اولويت استان است و هم به لحاظ حضور دستگاههاي مختلف و پشتيباني همهجانبه كمنظير است.
رئيس پارك علم و فناروي گلستان در پايان ابراز داشت: تعداد 34 كارگاه آموزشي با برنامهريزيهاي اداره كل فنيوحرفهاي استان و 10 نشست تخصصي و علمي با حضور اساتيد و مديران برتر در حوزههاي مرتبط در طول برگزاري اين نمايشگاه برگزار شد كه مورد استقبال خوب علاقهمندان قرار گرفت.
گفتي است در اين مراسم، در بخش دانشگاهها و مراکز علمی، تحقیقاتی و فناوری، پارک علم و فناوری گلستان، دانشگاه علومکشاورزی و منابعطبیعی گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی استان و دانشگاه جامع گلستان به عنوان غرفههای برتر انتخاب شدند.
در بخش دستگاههای دولتی نيز، اداره کل فنیوحرفهای، اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آبمنطقهای گلستان بهعنوان غرفههای برتر انتخاب شدند.
لازم به ذكر است در آئين اختتاميه اين نمايشگاه همچنين از تمامي دبيران نشستهاي تخصصي(پنل) و صاحبان غرفههاي حاضر در نمايشگاه با اهداء لوح يادبودي، تقدير بعمل آمد.





