نویسنده: روابط عمومی 0 425 تاریخ انتشار : 15 دی 1403

رییس پارک علم و فناوری گلستان:

تلاش برای حفظ نیروی انسانی توانمند در استان و کشور، بزرگ‌ترین رسالت ماست

دکتر حسین مومنی با بیان اینکه انگیزه اصلی من برای قبول این مسئولیت خطیر، جوانان استان و این مرز و بوم بودند، بیان کرد: تلاش برای حفظ نیروی انسانی توانمند در استان و میهن عزیزمان و معکوس‌سازی نرخ مهاجرت جوانان، بزرگ‌ترین رسالت کاری ما است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر حسین مومنی رییس پارک علم و فناوری گلستان در نخستین جلسه داخلی که با حضور کارکنان این پارک برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات روسای پیشین این مجموعه، گفت: اتمسفر بسیار خوبی در حوزه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان طی سال‌های اخیر شکل گرفته که بخش اعظمی از آن مرهون زحمات عزیزانی است که در پارک تلاش می‌کنند.

دکتر مومنی، پایبندی به کرامت انسانی و اصول اخلاقی را از جمله خطوط قرمز کاری خود عنوان کرد و گفت: همه ما یک خانواده‌ایم و باید تلاش کنیم ضمن حفظ اتحاد و پوشش ضعف‌های یکدیگر، فضایی لذتبخش برای ادامه کار فراهم کنیم.

رییس پارک علم و فناوری گلستان، ارتقاء سلامت اداری بین کارکنان، استفاده از خرد جمعی، پرهیز از حاشیه‌سازی، فراهم نمودن اتمسفر منظم اداری و احترام ویژه به ارباب رجوع را از دیگر اولویت‌های اخلاقی در محیط کار عنوان کرد.

دکتر مومنی با اشاره به سه اولویت مهمی که از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به وی ابلاغ شده است، تصریح کرد: اولویت اول ما، حوزه زیرساخت است؛ جایگاه پارک گلستان به عنوان پارک درجه سه کشوری، در شان اکوسیستم فناوری و نوآوری استان نیست و باید تلاش‌ کنیم پارک گلستان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی، مطالعه و یادگیری قانون جهش تولید دانش‌بنیان را اولویت دوم فعالیتی پارک عنوان کرد و گفت: همه ما کارکنان پارک گلستان می‌بایست هر 20 ماده این قانون را بخوانیم و بدانیم و به ازای هر ماده، پیشنهاد و راهکار خود را در بخش‌های فعالیتی خود ارائه دهیم.

دکتر مومنی از ارائه یک نشان(برند) نوآورانه به عنوان اولویت سوم پارک گلستان نام برد و افزود: هر پارک علم و فناوری در کشور می‌تواند یک برند(نشان) برای خود داشته باشد و ما می‌بایست استان گلستان را با محوریت یک برند به کشور معرفی کنیم.

دکتر مومنی در پایان با تاکید بر تقویت ارتباط مجموعه پارک با جامعه دانشگاهی و صنعت، خاطرنشان ساخت: باید برای ادامه حیات، از اتاق‌های کار خود خارج شویم؛ چرا که ابزار کار و نیروی انسانی واقعی ما، جامعه دانشگاهی و صنایع هستند؛ باید بتوانیم با ایجاد وفاق در زیست‌بوم فناوری استان، ظرفیت‌سازی، توان‌افزایی و شبکه‌سازی کنیم.