نویسنده: روابط عمومی 0 53 تاریخ انتشار : 07 بهمن 1404

دکتر قائم‌مقام در آیین معارفه سرپرست پارک علم و فناوری گلستان:

حمایت مجلس از زیست‌بوم علم و فناوری، شرط تبدیل ظرفیت‌های بالقوه گلستان به ثروت است

دکتر جمشید قائم‌مقام نماینده مردم شریف رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گلستان از ظرفیت‌های کم‌نظیر طبیعی، انسانی و علمی برخوردار است، گفت: حلقه مفقوده توسعه استان، حمایت مؤثر از جمع‌های علمی و شرکت‌های فناور است و مجلس و دولت وظیفه دارند با تسهیل‌گری، تأمین اعتبارات و رفع موانع، زمینه تبدیل این ظرفیت‌های بالقوه به تولید ثروت را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، جمشید قائم‌مقام در آیین معارفه سرپرست پارک علم و فناوری گلستان اظهار کرد: استان گلستان با وجود برخورداری از دریا، مرز، زمین‌های حاصلخیز، محصولات خاص و نیروی انسانی نخبه، هنوز به جایگاه شایسته خود در کشور نرسیده و این فاصله نیازمند عزم جدی، همدلی و نگاه حمایتی در سطح ملی است.

وی با اشاره به نقش علم در پیشرفت کشور افزود: اگر نگاه قرآنی داریم، قرآن با «نون و القلم» آغاز می‌شود و اگر نگاه علوی داریم، امیرالمؤمنین(ع) علم را در کنار قدرت می‌داند؛ بنابراین توسعه پایدار بدون تکیه بر علم، فناوری و نوآوری امکان‌پذیر نیست و پارک‌های علم و فناوری باید در کانون این حرکت قرار گیرند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر با بیان اینکه گلستان رنگین‌کمانی از اقوام و ظرفیت‌هاست، تصریح کرد: بیش از ۱۷ قومیت در این استان در کنار هم زندگی می‌کنند، اما عِرق گلستانی و مطالبه‌گری برای ارتقای جایگاه استان باید مضاعف شود تا بتوانیم گلستان را از رتبه‌های پایین شاخص‌های اقتصادی کشور خارج کنیم.

قائم‌مقام با قدردانی از تلاش‌های رئیس سابق پارک علم و فناوری گلستان گفت: دکتر مومنی در دوره مسئولیت خود، علاوه بر عملکرد مناسب، منش اخلاق‌مدارانه‌ای از خود به‌جا گذاشتند و امروز نیز یک نیروی جوان، باانگیزه و توانمند گلستانی، مسئولیت هدایت این مجموعه را بر عهده گرفته که می‌تواند منشأ تحولات مثبت باشد.

وی با اشاره به حمایت مجلس از مدیریت جدید پارک علم و فناوری استان خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با رئیس جدید پارک برگزار شده و انتظار می‌رود در بازه‌های زمانی مشخص، نتایج این تغییر و تحول در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان ملموس و قابل ارزیابی باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت گردش مالی و تأمین منابع اعتباری گفت: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند سرمایه، تسهیلات و قوانین تسهیل‌گر است و مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر، موانع موجود در مسیر فعالیت این شرکت‌ها را برطرف کنند.

قائم‌مقام در پایان با بیان اینکه گلستان می‌تواند و باید به جایگاهی بسیار بالاتر از وضعیت کنونی دست یابد، اظهار کرد: تلفیق علم، نخبگان، سرمایه و حمایت‌های قانونی، مسیر پیشرفت استان را هموار خواهد کرد و ما در مجلس شورای اسلامی، تمام‌قد در کنار جامعه علمی، فناوران و مدیران استان خواهیم ایستاد.