معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی ریاست جمهوری:
کیفیت و شبکهسازی، دو رویکرد اصلی معاونت علمی در توسعه زیستبوم دانشبنیان کشور
دکتر تورج امرایی ضمن تبیین وضعیت فعلی زیستبوم علم و فناوری کشور و رویکردهای جدید معاونت علمی، بیان کرد: گلستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادراتی محصولات دانشبنیان را دارد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر تورج امرایی، معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، در نشست با شرکتهای فناور و دانشبنیان استان گلستان در سالن رویدادهای کارخانه نوآوری گرگان، با اشاره به آمار بیش از ۱۰ هزار شرکت دانشبنیان و ۱۷ هزار محصول دانشبنیان در کشور، بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه، بر لزوم افزایش تعداد شرکتها به ۳۰ هزار و سهم اقتصاد دانشبنیان از تولید ناخالص ملی به ۷ درصد تأکید کرد.
وی همچنین به رویکرد دولت چهاردهم مبنی بر توسعه زیرساختها و حمایت از استعدادها در مناطق خارج از مرکز اشاره کرد و حضور تیم کارشناسی خود در گلستان را با هدف شناسایی نزدیک مشکلات حوزه علم و فناوری استان و چارهاندیشی برای رفع آنها دانست.
معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان، دو رویکرد اصلی این معاونت را حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات و شرکتهای دانشبنیان و همچنین شبکهسازی شرکتهای دانشبنیان برای رفع چالشهای ملی (مانند حوزههای انرژی و آب) برشمرد و تأکید کرد: "هدف ما صرفاً افزایش تعداد شرکتها نیست، بلکه داشتن شرکتهای دانشبنیان توانمند و نقشآفرین با قابلیت صادرات و رقابتپذیری است."
امرایی در خصوص استان گلستان گفت: "این استان با وجود جمعیت بالا و منابع طبیعی غنی، جزو استانهای محروم کشور است و تعداد شرکتهای دانشبنیان آن در مقایسه با متوسط کشوری پایینتر است."
وی بر آمادگی کامل معاونت علمی برای حمایت از استان در حوزههایی که استعدادهای اصلی آن هستند، نظیر کشاورزی، ماشینآلات، فناوری اطلاعات و بهویژه صنایع خلاق، تأکید کرد.
امرایی در پایان خاطرنشان کرد: "استان گلستان با توجه به پتانسیلهای خود و همجواری با کشورهای همسایه، پتانسیل تبدیل شدن به یک قطب صادراتی برای برخی محصولات دانشبنیان کشور را دارد و حمایتهای معاونت علمی میتواند مثمرثمر واقع شود."
.jpg)
.jpg)







