نویسنده: روابط عمومی 0 66 تاریخ انتشار : 25 فروردین 1403

رییس پارک علم و فناوري گلستان خبر داد:

حمايت ويژه از دانش‌بنيان‌ها در گلستان با ارائه تسهیلات ارزان‌قيمت و فضاي فيزيکي

رييس پارک علم و فناوري گلستان با اشاره به فعاليت حدود 80 شرکت دانش‌بنيان و 170 هسته و واحد فناور در استان، گفت: مشوّق‌هاي حمايتي مختلف مانند وام ارزان‌قيمت و فضاي فيزيکي با هزینه اندک براي رونق شرکت‌هاي دانش‌بنيان ارائه مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوري گلستان، حامد پاک‌نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا ضمن تشريح حمايت‌هاي پارک علم و فناوري از دانش‌بنيان‌ها اظهار کرد: شرکت‌هاي دانش‌بنيان و هسته‌ها و واحدهای فناور پس از عضويت در پارک علم و فناوري استان مي‌توانند از تسهيلات ارزان‌قيمت بهره‌مند شوند.

وي ادامه داد: بخشي از تسهيلات به شرکت‌هاي دانش‌بنيان و فناور از طريق اعتبارات داخلي پارک علم و فناوري انجام مي‌شود که در راستاي تسريع و تسهيل کار اين شرکت‌ها، تسهيلات تا سقف سه ميليارد ريال کمتر از 72 ساعت به متقاضيان پرداخت مي‌شود.

رييس پارک علم و فناوري گلستان با بيان اينکه در حوزه تبصره 18 نيز تسهيلاتي به متقاضيان ارائه مي‌شود، گفت: کميته رصد در پارک علم و فناوري گلستان راه‌اندازي شده و فعاليت شرکت‌هاي دانش‌بنيان پس از اخذ تسهيلات تا توليد محصول بررسي، رصد و راستي‌آزمايي مي‌شود و در صورت انحراف و استفاده تسهيلات در امورات ديگر، همه مبلغ تسهيلات به صورت يکجا و براساس نرخ بانکي پس گرفته مي‌شود.

پاک‌نژاد با بيان اينکه دوره‌هاي آموزشي تجاري‌سازي و مباحث مرتبط با صادرات و امثال آن به طور رايگان به شرکت‌هاي دانش‌بنيان ارائه مي‌شود، افزود: همچنين دفتر حقوقي پارک علم و فناوري آماده ارائه خدمات حقوقي در امور قراردادها، ثبت شرکت‌ها و برندسازي به اين دسته از شرکت‌ها است.

معرفي ظرفيت‌هاي دانش‌بنيان‌هاي گلستان به دستگاه‌هاي اجرايي

وي با بيان اينکه پارک علم و فناوري مي‌تواند با ميانجي‌گري، مراحل دريافت مجوز شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان از دستگاه‌هاي اجرايي را تسهيل کند، گفت: علاوه بر هموارسازی مسیر اخذ مجوز برای واحدهای فناور و دانش‌بنیان، معرفی محصولات و خدمات این شرکت‌ها به دستگاه‌های اجرایی استان و کشور، از دیگر خدمات مهم پارک در برابر شرکت‌ها است.

رييس پارک علم و فناوري گلستان با بيان اينکه توليد بدون حمايت مالي اتفاق نمي‌افتد، يادآور شد: بخشي از دغدغه‌هاي شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان در گلستان مباحث مالي است.

به گفته پاک‌نژاد؛ شرکت‌هاي دانش‌بنيان فعال در گلستان در حوزه‌هاي مختلف اعم از هوشمندسازي سازه‌ها، هوش مصنوعي، آرايشي و بهداشتي، کشاورزي و الکترونيک فعاليت مي‌کنند و برخي از اين شرکت‌ها در کشور زبانزد هستند.

وي با بيان اينکه يکي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان گلستان حدود نيمي از نياز کشور در محصولات ضدعفوني کننده را تامين مي‌کند، تصريح کرد: شرکت‌هاي دانش‌بنيان گلستان در حوزه‌هاي مختلف توانمندي دارند و مي‌توان از ظرفيت آنها براي حل چالش‌ها و مشکلات استان استفاده کرد.

رييس پارک علم و فناوري گلستان از تشکيل کارگروه هم‌رساني صنعت و فناوري در استان خبر داد و توضيح داد: در اين کارگروه ظرفيت شرکت‌هاي دانش‌بنيان استان شناسايي و براي دستگاه‌هاي اجرايي تشريح مي‌شود که در همين راستا در حوزه آب، 12 شرکت دانش‌بنيان و فناور در گلستان شناسايي و به آب و فاضلاب گلستان معرفي شدند.

راه‌اندازي شرکت‌هاي دانش‌بنيان با رويکرد تعاوني‌محور در گلستان

پاک‌نژاد با اشاره به نامگذاري سال 1403 به نام «جهش توليد با مشارکت مردم»، گفت: در راستاي تحقق شعار سال، شرکت‌هاي دانش‌بنيان جديد با رويکرد تعاوني‌محور و مردمي شدن در گلستان ايجاد مي‌شوند.

وي با تاکيد بر اينکه از 80 شرکت دانش‌بنيان در گلستان 10 شرکت به صورت تعاوني فعاليت مي‌کنند، يادآور شد: با توجه به نامگذاري سال 1403 به جهش توليد با مشارکت مردم، در سال جديد راه‌اندازي شرکت‌هاي دانش‌بنيان را با رويکرد تعاوني و مردمي‌تر شدن پيگيري خواهيم کرد.

رييس پارک علم و فناوري گلستان خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي دانش‌بنيان با تعاوني شدن از حالت انفرادي خارج مي‌شوند و مي‌توانند منافع را براي افراد متعدد داشته باشند، در عين حال مي‌توانند از تسهيلات و موارد حمايتي در حوزه تعاوني‌ها بهره‌مند شون