نویسنده: روابط عمومی 0 91 تاریخ انتشار : 20 فروردین 1403

خردادماه امسال؛

دومين دوره نمايشگاه ملي آباديران برگزار مي‌شود

دومين دوره نمايشگاه برنامه ملي آباديران با هدف رفع نيازهاي فناورانه و مسأله‌محوري در حوزه آباداني و پيشرفت فناورانه از 22 تا 25 خردادماه 1403 در محل مصلي امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، نمايشگاه آباديران در دومين دوره خود با همکاري و مشارکت معاونت علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رياست جمهوري، بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي، کميته امداد امام خميني(ره)، ستاد اجرايي فرمان امام (ره)، سازمان بسيج سازندگي و ديگر نهادهاي متولي آباداني و پيشرفت فناور کشور برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در 5 بخش‌ «مسکن و زيرساخت‌هاي توسعه روستا»، «کشاورزي، دام‌پروري و شيلات»، «سلامت، بهداشت و توان‌بخشي»، «اشتغال کوچک‌مقیاس» و «صنایع نرم و آموزشي» از طريق معرفي ظرفيت‌هاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان، خلاق و فناور و توانمندي نخبگان و پژوهشگران براي پاسخ به چالش‌هاي مناطق کمتر برخوردار، ايجاد اشتغال پايدار و همچنين توسعه بازار کالا و خدمات‌ اين شرکت‌ها از طريق تکميل زنجيره ارزش ظرفيت‌هاي بومي مناطق کمتر برخوردار کشور برگزار خواهد شد.

احصاي نيازمندي‌هاي نهادهاي متولي آباداني و پيشرفت کشور، احصاي ظرفيت‌هاي بومي مناطق کمتر برخوردار و تکميل بانک اطلاعاتي محصولات مرتبط با آباداني و پيشرفت فناورانه از جمله رويکردهاي جديد در برگزاري نمايشگاه برنامه ملي آباديران است.

آباديران در ايستگاه دوم در کنار شرکت‌هاي دانش‌بنيان که به عرضه‌ محصولات خود مي‌پردازند، رويکرد تقاضا‌محوري را نيز در دستور کار خود دارد؛ از اين‌رو، در این دوره ناظر به رفع نيازهاي فناورانه کشور و مساله‌محوري است.

 نمايشگاه آباديران در نخستين دوره برگزاري ميزبان بيش از 300 شرکت دانش‌بنيان، فناور و خلاق و 28 نهاد بزرگ متولي آباداني و پيشرفت بود که با مشارکت و حضور فعال در اين نمايشگاه از فرصت ايجاد شده براي معرفي مشکلات و نياز‌هاي مناطق کمتر برخوردار و آشنايي با ظرفيت‌هاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان در مسير رفع اين نيازها و چالش‌ها استفاده کردند.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در اين نمايشگاه مي‌توانند تا 31 ارديبهشت‌ماه 1403 به سايت برنامه ملي آباديران به نشاني www.abaadiran.ir  مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.