نویسنده: روابط عمومی 0 140 تاریخ انتشار : 23 خرداد 1402

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور:

صندوق نوآوری و شکوفایی حامی کارخانه‌های نو‌آوری و شرکت‌های مستقر در آنها است

محمدصادق خیاطیان، اصل ایده راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری در استان‌ها را اتفاق مهم و مبارکی دانست و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی حامی کارخانه‌های نو‌آوری و شرکت‌های مستقر در آنها است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، محمدصادق خیاطیان در نشست صمیمانه با مدیران کارخانه‌های نوآوری سراسر کشور بر حمایت هم جانبه صندوق از کارخانه‌های نوآوری تاکید کرد و ضمن ابراز خشنودی از ایجاد این کارخانه‌ها در استان‌های مختلف اظهار کرد: در زیست‌بوم‌ فناوری، کارخانه‌های نوآوری یکی از ارکان مهم‌ و تاثیرگذاری هستند که می‌توانند برای توسعه فناوری یک کشور نقش ایفا کنند.

وی افزود: خوشبختانه امروز در کشور همپا با دیگر اجزای اکوسیستم، کارخانه‌های نوآوری در سراسر کشور پای گرفته‌اند و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

خیاطیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز از دوره جنینی و ایجادی در زنجیره توسعه کارخانه‌های نوآوری عبور کرده‌ایم، گفت: امروزه ما با رشد و دوره بلوغ این کارخانه‌ها مواجه هستیم و در این رابطه همه موظفیم از مفهوم کارخانه نوآوری در فضای فناوری کشور مراقبت و محافظت کنیم. اگر اهدافی که برای یک کارخانه‌ نوآوری تعریف شده در این کارخانه‌ها دنبال نشود، به این اتفاق خوبی که در کشور افتاده، لطمه خواهد خورد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه خواستار حمایت همه‌جانبه بخش‌های مختلف از تشکیل و تثبیت کارخانه‌های نوآوری در کشور شد و گفت: در این زمینه ما در صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مانند گذشته، حمایت‌های لازم را از این کارخانه‌ها به عمل خواهیم آورد.

خیاطیان با تاکید بر اینکه کارخانه‌های نوآوری باید بتوانند همراه با نیازهای کشور در زیست‌بوم فناوری ایران فعالیت کنند، گفت: این مسئله جدی‌ترین انتظاری است که می‌توان از کارخانه‌های نوآوری کشور داشت.

وی همچنین خطاب به مدیران کارخانه‌های نوآوری گفت: یکی از مسائل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان بحث تامین دفتر و فضای کار است. اگر کارخانه‌های نوآوری این ظرفیت را دارند که بتوانند برای این شرکت‌ها فضای کاری فراهم کنند، این اتفاق می‌تواند علاوه بر تامین فضای کار برای دانش‌بنیان‌ها، به توسعه کارخانه‌های نوآوری در وجوه مختلف نیز کمک کند.