نویسنده: روابط عمومی 0 772 تاریخ انتشار : 16 بهمن 1400

فراخوان اعطای تسهیلات بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه سال 1400

معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت فراخوان اعطای تسهیلات بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، در فراخوان اعطاي تسهيلات دستورالعمل بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 آمده است: " اقتصاد دانش‌بنيان امروزه به عنوان يكي از عوامل بسيار موثر در تحولات اقتصادي و اجتماعي به شمار مي‌آيد و موجب رشد و توسعه پايدار جامعه و در نهايت تحقق اقتصاد مقاومتي مي‌شود.

شركتهاي دانش‌بنيان با تحول در عرصه علم و دانش و كشف يافته‌ها و نتايج جديد اقتصادي در رشد و توسعه مناطق مختلف تاثير زيادي دارند. به دنبال تاكيدات مقام معظم رهبري بر افزايش توليدات صنعت نفت با تكيه بر دانش‌بنيان كردن صنايع نفتي، در صنعت نفت از حداكثر توان شركت‌هاي دانش‌بنيان و موسسات تحقيقاتي براي رفع چالش‌ها و نيازهاي فناوري ساخت و خدمات استفاده مي‌شود.

در همين راستا، بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه 1400 كشور، تسهيلاتي را به منظور ايجاد اشتغال با تكيه بر دانش‌بنيان كردن صنعت نفت و با هدف كمك به تامين داخلي تجهيزات مورد نياز، پياده‌سازي طرح‌هاي توسعه‌اي اشتغال‌آفرين، توليد بار اول و تكميل زنجيره ارزش نفت و گاز اختصاص داده است. لذا از كليه شركت‌هاي فناور، نوآور، خلاق، دانش‌بنيان و نيز شركت‌هاي مجري طرح‌هاي زنجيره ارزش، متقاضي استفاده از اين تسهيلات (مطابق ضوابط مندرج در شيوه نامه اجرايي) دعوت مي‌شود از تاريخ 1400/11/02 لغايت 1400/11/27 در سامانه تسهيلات بند (الف) تبصره 18 صندوق پژوهش و فناوري صنعت نفت به آدرس www.my.ioiv.ir مراجعه و با تكميل فرم‌هاي مربوطه و ارائه مستندات مورد نياز، درخواست‌هاي خود را ثبت نمايند.

 

بر اساس برنامه مصوب توسعه اشتغال وزارت نفت، اهم رسته‌هاي اولويت‌دار به شرح ذيل مي‌باشد كه متقاضيان مي‌بايست در سرفصل‌هاي زير اقدام به ثبت‌نام در سامانه مذكور نمايند.

    بهينه‌سازي مصرف انرژي

    تحول ديجيتال در صنعت نفت

    افزايش ضريب بازيافت از طريق احياء چاه‌هاي غيرفعال و كم بازده و ساير راهكارها

    فلرينگ و بازيابي گازهاي همراه نفت

    ساخت بار اول محصولات استراتژيك صنعت نفت

    تكميل زنجيره ارزش صنايع پايين دستي نفت، گاز و پتروشيمي

* شيوه‌نامه اجرايي مربوط به اين برنامه، فرآيند بررسي درخواست‌ها، جزئيات بيشتر درخصوص پروژه‌هاي پيشنهادي ذيل هر يك از رسته‌هاي اولويت‌دار و نيز توزيع استاني تسهيلات، در سامانه https://b2n.ir/farakhan-1400 قابل مشاهده و بهره‌برداري است."