نویسنده: روابط عمومی 0 323 تاریخ انتشار : 01 شهریور 1401

پارک علم و فناوری گلستان، کانون شکل‌گیری تعاملات دوجانبه ایران و جمهوری تاتارستان روسیه

با حضور هیئت رسمی و تجاری جمهوری تاتارستان روسیه در استان گلستان، پارک علم و فناوری به عنوان کانون شکل‌گیری تعاملات دوجانبه و مذاکرات B2B بین طرفین ایرانی و خارجی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این هیئت تجاری روسی که با هدف اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک، توسعه صادرات و افزایش سطح مبادلات تجاری بین گلستان و جمهوری تاتارستان در استان حاضر شدند، با حضور در کارخانه نوآوری گرگان به تعاملات دو جانبه و انجام مذاکرات B2B با تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، استارتاپ‌ها و بازرگانان پرداختند.

دکتر مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان در حاشیه این نشست‌ها با اشاره به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های استان گلستان، بر برقراری روابط علمی و فناورانه با جمهوری تاتارستان روسیه تاکید کرد.

دکتر غفاری اظهارکرد: در سفر هیئت تاتارستاتی به استان موضوعات مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، صنایع شیمیایی، حمل و نقل، ساختمان، نفت و پتروشیمی در قالب ۶ پنل بین تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و البته استارتاپ‌ها برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: استان گلستان از نظر جغرافیایی در شرایط خاصی قرار دارد و دسترسی به دریا و کشورهای منطقه آسیای میانه، موقعیتی منحصربه‌فرد ایجاد کرده که حضور هیئت‌های تجاری، به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های دوطرف است.

وی بیان کرد: جمهوری تاتارستان در زمینه‌های نفت، پتروشیمی، حمل و نقل، صنایع هوایی و ... دارای ظرفیت‌های فراوانی است و در مقابل گلستان نیز فرصت‌های خوبی در موضوعات صنایع شیمیایی، دارویی و کشاورزی دارد.

دکتر غفاری خاطرنشان کرد: در یادداشت تفاهم همکاری بین جمهوری تاتارستان روسیه و گلستان یکی از محورهای اصلی، توسعه همکاری‌های حوزه فناوری است که این بخش با محوریت پارک علم و فناوری گلستان دنبال خواهد شد.