نویسنده: روابط عمومی 0 112 تاریخ انتشار : 18 دی 1402

رییس پارک علم و فناوری گلستان در آیین تجلیل از دانش‌آموزان فناور استان:

پیوند آموزش و پرورش با مباحث فناورانه، کلید موفقیت یک کشور است

دکتر حامد پاک‌نژاد با بیان اینکه وظیفه خطیری بر دوش مجموعه آموزش و پرورش نهفته است، بیان داشت: کشوری می‌تواند به موفقیت دست یابد که حوزه آموزش و پرورش را بتواند با مباحث فناورانه پیوند، استعدادهای برتر را شناسایی و برای رفع مسائل کلان کشور و بشریت تلاش کند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر حامد پاک‌نژاد ظهر امروز در همايش تجليل از دانش‌آموزان مبتکر و پژوهشگر برتر استان گلستان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیر آموزش و پرورش گرگان در محل کارخانه نوآوری این شهرستان برگزار شد، بیان داشت: حمایت از ايدههاي نوآورانه و فناورانه نسل نوجوان و جوان از اهداف اصلي پارک علم و فناوري گلستان است.

وی ادامه داد: به همين منظور، مراکز رشد و نوآوري زیرمجموعه این پارک در راستاي حمايت از دانش‌آموزان خلاق و نخبه و برتر در جشنواره‌های مختلف نظیر خوارزمی به حمایت همه‌جانبه از پرورش ایده‌های آنان و تبدیل ایده به محصول و یا خدمت خواهد پرداخت.

دکتر پاک‌نژاد بر توجه به موضوعات مهارتي و کارآفريني در مدارس تاکيد کرد و گفت: جهت ترويج فرهنگ کارآفريني و باروري خلاقيت دانش‌آموزان مي‌توان بازديد از پارک علم و فناوري گلستان و آشنايي با وظايف و اهداف آن را در پروژه راهيان پيشرفت تعريف و از آن حمايت کرد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان در پایان ابراز داشت: وظیفه خطیری بر دوش مجموعه آموزش و پرورش است و عصر امروز، عصر دانش‌محور بودن است؛ کشوری می‌تواند به موفقیت دست یابد که حوزه آموزش و پرورش را بتواند با مباحث فناورانه پیوند، استعدادهای برتر را شناسایی و برای رفع مسائل کلان کشور و بشریت تلاش کند.

گفتنی است در این مراسم از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوری که در نمایشگاه هفته پژوهش امسال به ارائه دستاوردهای فناورانه خود پرداختند، تقدیر و تشکر بعمل آمد.