نویسنده: روابط عمومی 0 738 تاریخ انتشار : 19 آبان 1398

در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد؛

کارگاه آموزشی آشنایی با خدمات و حمایت‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد

کارگاه آموزشی آشنایی با خدمات و حمایت‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد عصر امروز در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این کارگاه آموزشی 2 ساعته با حضور رئیس دانشگاه گنبدکاووس، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی می‌توان به تعامل هرچه بیشتر پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها، تشریح خدمات و حمایت‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برای دانشجویان و اساتید دانشگاه، آشنایی با فرآیند جذب و پذیرش و ارتباط دانشجویان با حوزه‌های فناوری به‌منظور پرداختن به ایده‌های نوآورانه و ایجاد کسب‌و‌کارهای فناورانه اشاره کرد.

دکتر عماد آیدانی، معاون پارک علم و فناوری گلستان به عنوان مدرس این کارگاه به حمایت‌های پارک علم و فناوری گلستان از جمله خدمات فنی و تخصصی، خدمات مشاوره‌ای، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، امور حقوقی و امور بازاریابی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که ما در سرویس‌های خدماتی خود ارائه می‌دهیم، آشنا نمودن مراجعه‌کنندگان با مقرارت است؛ از قوانین بیمه و مالیات گرفته تا مبادلات داخلی و خارجی، قیمت‌گذاری تکنولوژی، نحوه جذب سرمایهگذار، بازاریابی، فروش، اخذ استانداردهای لازم و؛ چراکه بیشتر کسانی که دست به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان می‌زنند، از نظر فنی شرایط خوبی دارند، اما با این ساز و کارها آشنا نیستند. یاد گرفتن این مقررات به آنها کمک می‌کند، هزینههای خود را تا حد زیادی کاهش دهند و در نتیجه سودشان افزایش یابد.

دکتر آیدانی همچنین بیان داشت: پارک علم و فناوری گلستان در نظر دارد تا با ایجاد یک تعامل دوطرفه و سازنده با بدنۀ علمی دانشگاه‌ها، به بروز استعدادها و شایستگی‌های دانشگاهیان کمک کند و به یک الگو در زمینه‌ی توسعه پایدار و ارزش‌آفرینی در سطح جامعه تبدیل شود.

معاون پارک علم و فناوری گلستان همچنین به تشریح فرآیند جذب و پذیرش در مراکز رشد و خدمات قابل ارائه توسط این مراکز پرداخت و در پایان به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد.