نویسنده: روابط عمومی 0 217 تاریخ انتشار : 16 آذر 1401

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

۲۲۰ دستاورد فناورانه و پژوهشی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امسال عرضه شد

دکتر غفاری گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال بیش از ۲۲۰ دستاورد فناورانه و پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان گلستان به نمایش درآمد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در آئین اختتامیه بیست‌وسومین  نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان گلستان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهارکرد: در این دوره از نمایشگاه بیش از ۲۲۰ دستاورد فناورانه از سوی دستگاه‌های اجرایی، هشت دانشگاه و دو مرکز تحقیقاتی استان در قالب ۲۲ غرفه به نمایش گذاشته شد.

دبیر اجرایی بیست‌وسومین  نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان یکی از اقدامات ارزشمند در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را فعالیت‌های جنبی و دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: این بخش جزو بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیز این دوره از نمایشگاه بود که در برخی موارد حتی فعالیت‌های حوزه فناورانه ما را هم به چالش می‌کشید و این امر نشان‌دهنده پویایی این نمایشگاه است.

دکتر غفاری افزود: علاوه براین، راه‌اندازی غرفه‌ای برای پاسخگویی به سوالات دانش‌بنیانی، نحوه اخذ استاندارد، ثبت اختراع و ... نیز از اقدامات خوب در این دوره از نمایشگاه بود که مورد استقبال خوب علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دکتر شعبان شتایی، قائم مقام رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه هفته پژوهش در استان به ویژه پارک علم و فناوری اظهارکرد: هر فناوری از یک ایده شروع می‌شود و پیشنهاد ما این است برای سال‌های آینده در نمایشگاه‌های هفته پژوهش و فناوری، زمینه طرح ایده‌های استارت‌آپی فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت شعار سال و تاکید بر تولیدات دانش‌بنیان گفت: در این دوره از نمایشگاه تلاش بر این بود تا محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد عرضه بیشتر محصولات دانش‌بنیان باشیم چراکه یکی از اهداف ملی برگزاری هفته پژوهش، ایجاد فضایی برای معرفی و عرضه محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به جامعه است.

گفتنی است در آئین اختتامیه نمایشگاه امسال؛ غرفه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان به عنوان پربازدیدترین غرفه نمایشگاه و غرفه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با آراء و انتخاب بازدیدکنندگان به عنوان غرفه‌ برتر نمایشگاه امسال انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.