نویسنده: روابط عمومی 0 874 تاریخ انتشار : 23 مرداد 1399

رئيس پارك علم و فناوري گلستان:

براي تحقق شعار سال و بي‌اثر كردن تحريم‌ها راهي جز تمركز بر توانمندي‌هاي داخلي نداريم

رئيس پارك علم وفناوري گلستان در ديدار با فرمانده سپاه نينوا استان بيان داشت: براي تحقق شعار سال، اقتصاد مقاومتي و بي‌اثر كردن تحريم‌هاي اعمال شده راهي جز تمركز بر توانمندي‌هاي داخلي نداريم.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان،‌ در اين ديدار دكتر مهدي غفاري با بيان اينكه هم‌اكنون در یک جنگ اقتصادي قرار داريم، ادامه داد: در این شرايط، بايد بر موضوع دانش‌بنيان‌ها ارزش‌گذاري و به توانمندي‌هاي جوانانمان اهميت دهيم به گونه‌اي كه اگر جواني كه داراي طرح و ايده‌اي است به هيچ عنوان دغدغه فضاي كار، تامين سرمايه اوليه و ... را براي شروع كسب‌وكار و توليد يك محصول نداشته باشد.

وي افزود: در حال حاضر هيچ مساله‌اي مهم‌تر از حمايت براي رونق توليد در كشور وجود ندارد؛ متاسفانه در استان گلستان به رغم اینکه پتانسيل‌هاي عالي به لحاظ نيروي انساني داريم، به لحاظ تامين زيرساخت‌ها و فضاهاي توليدي جهت بهره‌مندي از ظرفيت جوانان و استارتاپ‌ها با كمبود مواجه هستيم.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان، مرزبندي بين دستگاه‌هاي مختلف را آفتي براي استان دانست و تاكيد كرد: قاطعانه بر اين باوريم كه در صورت ايجاد شبكه‌اي يكپارچه ميان بخش‌هاي مختلف و برقراري تعاملات و هم‌افزايي، مي‌توان بزرگ‌ترين مشكلات را به ساده‌ترين شكل ممكن حل کرد.

دكتر غفاري در ادامه با بيان اينكه مجموعه سپاه هم يك مجموعه علمي پژوهشي و هم لجستيكي است، تصريح كرد: مجموعه پارك علم و فناوري گلستان آماده هرگونه همكاري و كمك به مجموعه سپاه استان در حوزه‌هاي علمي و پ‍ژوهشي است و قطعا مي‌توانيم ارتباطات موثري را در اين زمينه شكل دهيم؛ و در مقابل اگرفضايي در اختيار مجموعه سپاه استان هست كه بلااستفاده مي‌باشد، مي‌توانيم از اين ظرفيت بهره‌مند و در اختيار توليدكنندگان و جوانان استان قرار دهيم.

در ادامه سردار ملك شاهكويي، فرمانده سپاه نينوا استان با بيان اينكه به شدت با انجام موازي كاري در بين دستگاه‌هاي مختلف مخالف هستيم،‌ تاكيد كرد: قطعا با همپوشاني فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي سپاه با مجموعه پارك علم و فناوري گلستان مي‌توانيم گام‌هاي موثرتري برداريم.

سردار ملك‌شاهكويي ابراز داشت: با تمام وجود در هر زمينه‌اي آماده كمك به پارك علم و فناوري استان در راستاي حمايت از جوانان اين استان هستيم؛ چراكه هيچ يك از شعارهاي اقتصادي حضرت آقا در سال‌هاي گذشته محقق نمي‌شود، مگر اين چرخه همكاري و هم‌افزايي بيش از گذشته راه بيفتد.