نویسنده: روابط عمومی 0 1244 تاریخ انتشار : 30 مرداد 1399

رئيس پارك علم و فناوري گلستان:

ستاد پارك علم وفناوري گلستان پس از سال‌ها از آق‌قلا به گرگان انتقال مي‌يابد

رئيس پارك علم و فناوري گلستان بيان داشت: ستاد پارک گلستان در حال انتقال به سايت علوم کشاورزی و منابع طبيعي گرگان (واقع در خيابان شهيد بهشتي گرگان) بوده و تا هفته آینده تحویل فضا صورت خواهد پذيرفت.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر مهدي غفاري عصر چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: در پارک علم وفناوری ما به سن و مدرک تحصیلی افراد کاری نداریم و تنها ایده و قابلیت تجاری‌سازی آن برای ما اهميت دارد.

دكتر غفاری به عملکرد پارک علم و فناوری گلستان در حوزه اشتغال اشاره کرد و تصریح کرد: میزان اشتغال پارک علم و فناوری گلستان از سال ۹۲ تا ۹۷، ۸۶ نفر بوده و این میزان در سال ۹۸ به ۱۲۶ نفر رسیده است؛ همچنین در پنج ماهه نخست امسال براي ۱۸۲ نفر اشتغالزایی شده و پیش‌بینی می‌شود پارک علم و فناوری گلستان تا پایان سال در حوزه اشتغال رشد مطلوبی داشته باشد.

وي، با اشاره به تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان گفت: تا قبل از سال ۹۸، ۴۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۸، ۷۳۴ میلیون تومان و طی ۵ ماه سال جاری ۸۸۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب داریم.

دكتر غفاري با بيان اينكه این استان در توسعه کمی، بویژه کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت اپلیکیشن (نرم‌افزار یا کارافزار) رشد قابل قبولی را طی سال‌های اخیر داشته است، ادامه داد: استان گلستان از حیث ساخت اپلیکیشن و ارائه آن در کافه بازار رتبه دوم و از نظر فروش جایگاه هشتم تا نهم کشور را دارا مي‌باشد.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان با تأکید بر این که در حوزه تأمین فضا، کل استان برای ما اهمیت دارد و بايد شبكه‌سازي انجام دهيم تا همه به اين فضاها دسترسي داشته باشند، افزود: تاکنون يك‌هزار و ۱۰۰ متر فضا را به استارتاپ‌ها واگذار کرده و در حال مذاکره برای تأمین فضاهای دیگر برای متقاضیان هستیم.

وی افزود: در گنبدکاووس هم با همکاری دانشگاه این شهرستان، ۲۰۰ متر فضا به همراه يك  سایت پنج هکتاری در اختیار پارک قرار گرفته است كه عملیات بازسازی و به‌سازی این فضا با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان آغاز شده است.

دكتر غفاري همچنين از افتتاح مرکز نوآوري و شكوفايي شهرستان بندرترکمن با 300 متر فضا در ماه‌جاري خبر داد و گفت: در شهرستان‌های علی‌آبادکتول و آزادشهر نيز براي ایجاد چنین فضاهایی در حال رایزنی هستيم.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان اضافه كرد: طي روزهاي گذشته با توجه به رايزني‌هاي صورت گرفته در وزارت علوم و مديران دانشگاه گلستان، يك تفاهم‌نامه همكاري با اين دانشگاه منعقد شده که ميزان ۱۰ هکتار زمین در اختیار اين پارک قرار گرفته و فضاهای تولیدی و فناورانه در آن ایجاد خواهد شد.

وي، با یادآوری کمبود فضا برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های گلستان و اینکه افزایش این فضا نیازمند تامین منابع مالی است، گفت: با تلاش‌هاي صورت گرفته، ۱۰ هزار مترمربع فضا آماده واگذاری به واحدهای تولیدی استان شده است.

دكتر غفاري در پايان با بیان اینکه مشکل امروز کشورمان اشتغال است، تأکید کرد: می‌توان از ظرفیت فناوری برای فقرزدایی و ایجاد اشتغال استفاده کرد و نیاز است واقفان و خیرین در حوزه فناوری وارد شوند و برای تولید و ساخت نیازهای اساسی جامعه به جوانان کمک کنند.