نویسنده: روابط عمومی 0 1740 تاریخ انتشار : 11 دی 1401

۳۰ دی‌ماه 1401؛

آخرین مهلت ثبت‌نام مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی

چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی اسفندماه سال‌جاری در استان یزد برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ترویج خلاقیت و نوآوری در بین نوجوانان ایران و شناسایی استعدادهای برتر و هدایت دانش‌آموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد فضای شبکه‌سازی کار تیمی و گروهی به عنوان پیشرانه‌های اقتصاد دانش‌بنیان می‌باشد.

این دوره مسابقات در دو مرحله به صورت مجازی و حضوری برای تمام مقاطع تحصیلی برگزار خواهد شد که مرحله نخست آن از ۲۰ بهمن 1401 با بارگزاری فیلم مربوط به ابتکارات و نوآوری‌های دانش‌آموزان در قالب رقابت مجازی انجام می‌شود و راه‌یافتگان به مرحله بعد نیز اوایل اسفندماه به صورت حضوری در شهر یزد در رشته‌های مربوطه مسابقه خواهند داد.

این مسابقات در رشته‌های رباتیک، برنامه‌نویسی، هوافضا، شیمی، زیست فناوری، ایده‌پردازی، سواد مالی، قصه‌گویی، تئاتر صحنه‌ای و بازی‌های فکری برگزار می‌گردد و به منظور فراهم شدن شرایط ثبت‌نام همگانی در این دوره، فیلم‌های آموزشی مربوط به تمامی این رشته‌ها در سایت مسابقات برای استفاده عموم بارگزاری شده است.

دو دوره سمینار آموزشی نیز در همین رابطه برای مخاطبان تدارک دیده شده است که یک دوره از ۱۵ تا ۳۰ آذر ماه برگزار شد و دیگری در تاریخ ۲۰ دی ماه تا۱۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.

متقاضیان شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه 1401 از طریق سایت www.siccup.ir  اقدام به ثبت‌نام و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۹۲۲۹۷۱۸۳۳۷ و ۰۳۵۳۷۲۶۱۳۰۶ تماس حاصل فرمایند.

لازم به ذکر است، مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی به واسطه‌ تفاهم‌نامه‌ای میان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، وزارت آموزش و پرورش و استانداری یزد هر ساله به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.