گلستان نوآفرین در مسیر تخریب خلاق؛
آغاز رسمی گام دوم پویش ملی «نوآفرین صنعتساز» در پارک علم و فناوری گلستان
در راستای اجرای برنامه ملی «پویش نوآفرین صنعتساز» و با هدف توسعه زیستبوم نوآوری و فناوری در کشور، جلسه هماهنگی آغاز گام دوم این پویش ملی با حضور رئیس، مدیران و کارشناسان پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این نشست، ضمن مرور دستاوردهای گام نخست پویش و بررسی نمونههای موفق از اجرای آن در سایر استانها، راهبردها و برنامههای اجرایی گلستان برای دو محور اصلی این مرحله، یعنی «شکلگیری هستههای فناور و نوآور» و «توانافزایی هستههای فناور» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر مومنی، رئیس پارک علم و فناوری گلستان در این جلسه با تأکید بر نقش پارکها بهعنوان موتور محرک توسعه اقتصاد دانشبنیان گفت: «گام دوم پویش ملی نوآفرین صنعتساز، فرصتی تازه برای کشف، حمایت و توانمندسازی تیمهای جوان و خلاق است تا ایدههای فناورانه خود را به محصولات و کسبوکارهای پایدار تبدیل کنند. پارک علم و فناوری گلستان با همکاری دانشگاهها، شتابدهندهها و صنایع استان، تلاش میکند زیستبوم نوآوری منطقه را به سطح بالاتری از همافزایی و اثرگذاری برساند.»
در ادامه، اعضای کارگروههای تخصصی شامل «محتوا و برنامهریزی»، «رسانه و اطلاعرسانی»، «اجرا و پشتیبانی» و «ارتباط با صنایع و دانشگاهها» تعیین شدند تا طی دو هفته آینده، برنامه اجرایی آغازین این پویش در استان طراحی و آماده اجرا شود.
با اجرای گام دوم «پویش ملی نوآفرین صنعتساز» در استان گلستان، انتظار میرود زمینههای تازهای برای شناسایی ایدههای فناورانه، تشکیل هستههای نوآفرین و توسعه شرکتهای دانشبنیان در حوزههای مزیتدار استان از جمله کشاورزی هوشمند، صنایع غذایی، سلامت و گردشگری فناورانه فراهم گردد.








