نویسنده: روابط عمومی 0 754 تاریخ انتشار : 16 مرداد 1400

اختصاص خط اعتباری 207 میلیاردی به صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان از تصویب و اختصاص خط اعتباری 207 میلیارد ریالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به این صندوق جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اکوسیستم استارتاپی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، محمد رضایی، صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان را به عنوان بازوی مالی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در استان دانست و گفت: این صندوق در راستای تحقق شعار "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نقش کلیدی را بر عهده داشته و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های چندجانبه مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها به عنوان موتور اصلی رشد و توسعه اقتصاد دانایی‌محور محسوب می‌شود.

رضایی تصریح کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری به گونه‌ای نمونه کوچک شده صندوق نوآوری و شکوفایی هستند که قید حمایت صِرف از شرکت‌های دانش بنیان را ندارند و به شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها هم می‌توانند خدمات حمایتی و کمک ارائه دهند.

وی تاکید کرد: به طور قطع، تجاری‌سازی و توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان می‌تواند از مسیر صندوق‌های پژوهش و فناوری مستقر در استان‌های کشور محقق شود.

رضایی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، خط اعتباری صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان پس از گذشت 10 ماه از راه‌اندازی این صندوق، به مبلغ 20 میلیارد و 700 میلیون تومان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی کشور مصوب و به این صندوق اختصاص یافت.

گفتنی است، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان سال گذشته پس از اخذ مجوز از کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با سرمایه‌ای بالغ بر 5۰ میلیارد ریال و با مشارکت ۷۶ درصدی بخش خصوصی به صورت رسمی به ثبت رسید و در مهرماه 1399 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.