نویسنده: روابط عمومي 0 806 تاریخ انتشار : 08 بهمن 1398

استان گلستان، ميزبان نخستين بوت كمپ استاني اينترنت اشياء در كشور

در راستای گسترش دانش هوشمندسازی کشور با بوت‌کمپ‌های استانی، نخستین بوت‌کمپ استانی کشور در حوزه اینترنت اشیاء اسفندماه امسال در استان گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، زیست‌بوم اینترنت اشیاء به‌عنوان یکی از ارکان تحقق تحول دیجیتال با کمبود نیروی متخصص در بخش‌های مختلف مواجه است؛ نقصانی که شاید با کنار هم قرار گرفتن بازیگران این عرصه در برگزاری رویدادهای فناورانه مرتفع شود. همین مهم، دلیلی شده است برای ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا در برگزاری نخستین بوت‌کمپ استانی اینترنت اشیا مشارکت کند.

اين رويداد بزرگ از سوی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گلستان و مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء و با همکاری پارک علم و فناوری استان گلستان و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، و با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری از تاريخ سوم لغايت نهم اسفندماه امسال به مدت یک هفته در این استان برگزار می‌شود.

در این بوت کمپ شرکت‌کنندگان پس از آموزش و کسب مهارت، به انجام پروژه‌های کاربردی به صورت تیمی پرداخته و به‌صورت عملی با مفاهیم و ساختار اکوسیستم اینترنت اشیا آشنا می‌شوند. همچنین این بوت کمپ کمک خواهد کرد تا افراد علاقه‌مند مسیری را برای ورود به بازار کسب‌وکار در این حوزه برای خود ترسیم کنند.

یادگیری و پیاده‌سازی به‌صورت تعاملی و اثربخش، بهره‌مندی از اساتید متخصص و مربیان فنی آموزشی در هر بخش، استفاده از پک سخت‌افزاری آموزشی برای پیاده‌سازی عملیاتی سناریوها، ساخت یک محصول اولیه(MVP) مبتنی بر اینترنت اشیاء حین برگزاری بوت‌کمپ، بیش از ۵۰ ساعت آموزش مهارت‌محور همراه با انجام سناریوهای هوشمندسازی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تیم‌های تشکیل شده در بوت‌کمپ، تبدیل ایده‌های هوشمندسازی مبتنی بر اینترنت اشیاء به نمونه اولیه و تهیه مدل کسب‌وکار، از جمله ویژگی‌های این دوره است.