نویسنده: 1 0 1141 تاریخ انتشار : 17 دی 1397

انعقاد تفاهم نامه همكاري في مابين پارك علم وفناوري گلستان و دانشگاه آزاد اسلامي گلستان

در سومين روز از برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن‌بازار استان، پارك علم و فناوري و دانشگاه آزاد اسلامي استان گلستان تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، ظهر امروز رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان گلستان به اتفاق هيات همراه با حضور در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن‌بازار استان از غرفه‌هاي حاضر در اين نمايشگاه بازديد و با صاحبان محصولات فناوری به گفت‌وگو پرداخت و در جریان فرآیند ساخت‌ و تجاری‌سازی محصولات قرار گرفت.

حجت‌الاسلام دكتر طاهري همچنين با حضور در غرفه پارك علم و فناوري گلستان، ضمن بازديد از آخرين دستاوردها و توليدات پژوهشگران و فناوران شركت‌هاي پاركي، با رئيس و مدير مركز رشد پارك علم و فناوري گلستان ديدار و گفت‌وگو كرد.

دكتر طاهري ضمن تقدير و تشكر از زحمات مجموعه پارك علم و فناوري گلستان و ديگر دستگاه‌هاي استان در برگزاري اين نمايشگاه، گفت: اميدواريم هر سال اين نمايشگاه با شكوه‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار شود وشاهد دستاوردهاي بي‌نظير جوانان بومي خود باشيم و دانشگاه آزاد اسلامي استان با تمام توان در جهت برگزاري هرچه بهتر اين نمايشگاه قدم خواهد برداشت.

دكتر موسي حسام رئيس پارك علم و فناوري گلستان نيز در اين ديدار ضمن معرفي بخش‌هاي مختلف نمايشگاه، به ايده‌هاي اجرايي شده جديد در نمايشگاه امسال اشاره كرد و گفت: براي مثال امسال غرفه‌اي با نام طعم فناوري درنظر گرفته شده است كه بازديدكنندگان مي‌توانند فناوري مورد نظر را به راحتي لمس نمايند.

دكتر حسام با اشاره به وجود 36 غرفه در اين نمايشگاه، بيان داشت: امسال توجه ما به بخش دانش‌آموزي در نمايشگاه بسيار ويژه بود و با در اختيار گذاشتن حدود 100مترمربع فضا در اختيار آموزش‌و پرورش و حوزه‌هاي مرتبط سعي در برگزاري هرچه جذابتر اين غرفه‌ها براي دانش‌آموزان داشتيم.

در ادامه اين ديدار دكتر عمراني، مدير مركز رشد پارك علم و فناوري گلستان نيز گفت: ما حدود 120 شركت در مجموعه پارك علم و فناوري داريم كه تعداد 84 شركت آن مركز رشدي و يا استارت‌آپي محسوب مي‌شوند و در اين نمايشگاه تعدادي از آنها به ارائه محصولات و خدمات خود پرداخته‌اند.

دكتر عمراني تجاري‌سازي علم و قدم برداشتن در مسير تحقق آن را مهم‌ترين رسالت پارك‌هاي علم و فناوري دانست و تصريح كرد: در تلاش هستيم شركت‌هاي استارت‌آپي پارك را به بازار متصل كنيم و در زمينه‌هاي مختلف از قبيل گرفتن تائيديه‌ها و مجوزها از هيچ تلاشي دريغ نخواهيم كرد و در حال حاضر به حول قوه الهي موفق به انجام اين مهم در بسياري از موارد شده‌ايم.

مدير مركز رشد پارك علم و فناوري گلستان خاطرنشان ساخت: تمام تلاش ما در مجموعه پارك بر اين است كه بتوانيم به اقتصاد استان با حمايت از همين استارت‌آپ‌ها و تشكيل شركت‌هاي دانش‌بنيان و توسعه آنها كمك كنيم كه اقتصاد مبتني بر واسطه‌گري و روش‌هاي سنتي را حذف و به سمت اقتصاد مبتني بر دانايي و دانش قدم برداريم.

گفتني است در پايان اين ديدار، يك تفاهم‌نامه همكاري في‌مابين پارك علم و فناوري گلستان و دانشگاه آزاد اسلامي گرگان در محل اين نمايشگاه منعقد شد.