از برنامهریزی تا اجرا؛
اولین جلسه کارگروه دبیرخانه ملی تبادل فناوری با قزاقستان در پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد
رئیس پارک علم و فناوری گلستان در اولین جلسه کارگروه تخصصب دبیرخانه ملی تبادل فناوری با کشور قزاقستان، بر اهمیت ایجاد سازوکارهای پایدار برای همکاریهای فناورانه و توسعه ظرفیتهای علمی و صنعتی استان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان؛ این جلسه با حضور دکتر مومنی رئیس پارک علم و فناوری گلستان، دکتر عابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، دکتر پهلوانی عضو کارگروه دیپلماسی فناوری وزارت علوم، روسای دانشگاهها و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.
دکتر مومنی با اشاره به نقش کلیدی دبیرخانه در تقویت همکاریهای علمی و صنعتی گفت: راهاندازی این دبیرخانه مسیر تبادل فناوری و انتقال دانش بین ایران و قزاقستان را هموار میکند و فرصتهای سرمایهگذاری و همکاریهای مشترک را برای فعالان فناور کشور فراهم خواهد کرد.
از مصوبات این جلسه میتوان به مطالعه و تحلیل بازار مشترک ایران و قزاقستان، انعقاد تفاهمنامه همکاری، برگزاری وبینار معرفی فرصتهای سرمایهگذاری، راهاندازی دفتر انتقال فناوری (TTO) شرق استان گلستان در دانشگاه گنبد کاووس و تهیه بانک اطلاعات ظرفیتهای فناورانه سایر استانها اشاره کرد.
دکتر عابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان و دکتر پهلوانی عضو کارگروه دیپلماسی فناوری وزارت علوم نیز بر اهمیت این همکاریها در توسعه بازارهای منطقهای و بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و فناورانه کشور تأکید کردند.










