با حضور معاون علمي و فناوری رییس جمهوری مرکز نوآوری پارك علم و فناوري گلستان گشایش یافت
با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار گلستان شامگاه دوشنبه مرکز نوآوری پارك علم و فناوري استان به عنوان یکی از واحد های اصلی اکوسیستم توسعه فناوری در گرگان گشایش یافت.
ه گزارش پارك علم و فناوري گلستان این مرکز با حضور سورنا ستاری و سید مناف هاشمی به همراه شماری از مدیران استان در یکی از ساختمان های تحت تملک فرمانداری گرگان به بهره برداری رسید.
رئيس پارک علم و فناوری استان گلستان به خبرنگاران گفت: مرکز نوآوری به همراه مرکز رشد و پارک علم و فناوری از اجزای اصلی توسعه فناوری استان هستند.
دكتر موسی حسام اظهارداشت: مجموعه هایی مانند کانون شکوفایی خلاقیت، خوشه فناوری آی تی، مرکز انتقال فناوری بخش خصوصی بومرنگ، شتاب دهنده جهش طی تفاهم نامه ای در مرکز نوآوری مستقر بوده تا زمینه دسترسی آسانتر و سهل تر برای فعالان حوزه آی تی فراهم شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مجموعه پارک فناوری استان خارج از محدوده شهر واقع است در مواردی برای فعالان این حوزه مشکلاتی ایجاد می شد که هم اینک با گشایش مرکز نوآوری، این دغدغه برطرف شد.
دكتر حسام تصریح کرد: 149 هسته و شرکت در زیر مجموعه پارکهای علم و فناوری استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 38 عنوان جزو شرکت های دانش بنیان محسوب می شود.
وی همچنین به وجود 10 مرکز رشد و فناوری در مراکز آموزش عالی و دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: درمجموع 220 هسته فعال در حوزه علم و فناوری مشغول فعالیت هستند.
گفتني است پارک علم و فناوری با ایجاد مراکز رشد اقماری و تخصصی و همچنین توسعه خوشه های فناوری و کانون های شکوفایی وخلاقیت تلاش دارد محیط مناسبی برای استقرار و حضور حرفه ای استارت آپ ها ،شرکت های فن آوری کوچک و متوسط و واحد های تحقیق و توسعه صنایع و موسسات پژوهشی فراهم نماید.




