نویسنده: روابط عمومی 0 284 تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1404

بازدید دادستان و شهردار گنبدکاووس از مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس به همراه شهردار این شهر، در بازدیدی میدانی از مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان، از نزدیک در جریان فعالیت شرکت‌های نوپا و فناور این مرکز قرار گرفتند و در نشستی مشترک با مدیران این شرکت‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این بازدید با هدف بررسی ظرفیت‌ها، چالش‌ها و نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در مرکز رشد شرق گلستان انجام شد.

در جریان این بازدید، دادستان گنبدکاووس و شهردار گنبد، از بخش‌های مختلف این مرکز شامل فضای کار اشتراکی و دفاتر شرکت‌های فناور بازدید کردند و با مدیران و کارآفرینان گفتگو کردند. 

در ابتدای جلسه، ملک‌حسینی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان ضمن خوش آمدگویی گزارشی از فرآیند پذیرش و حمایت‌های انجام شده از شرکت‌های فناور ارائه داد.

شهردار گنبد در این بازدید با تأکید بر نقش شرکت‌های فناور در توسعه و اشتغالزایی شهری، گفت: «حمایت از نوآوری و فناوری‌های بومی یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است. ما آماده‌ایم با تسهیل فرآیندهای اداری و ارائه مشوق‌ها، بستر رشد بیشتر این واحدها را فراهم کنیم.»

دادستان گنبدکاووس نیز با اشاره به اهمیت امنیت سرمایه‌گذاری و حقوقی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: «دادستانی از هرگونه نوآوری قانونمند که به پیشرفت شرق استان بیانجامد، حمایت قضایی خواهد کرد. برخورد جدی با موانع غیرقانونی در مسیر فعالیت واحدهای فناور در دستور کار است.» 

در این نشست، مدیران شرکت‌ها به بیان مشکلاتی مانند کمبود زیرساخت‌ها، نیاز به جذب سرمایه‌گذاری و ضرورت توسعه همکاری با نهادهای دولتی پرداختند؛ مسئولان حاضر نیز قول مساعدت برای رفع این چالش‌ها را دادند.