نویسنده: روابط عمومي 0 972 تاریخ انتشار : 13 دی 1399

براي توسعه پارك علم و فناوري گلستان بايد حركت شتابنده‌اي در استان و مجموعه وزارت علوم شكل بگيرد

دكتر رحيمي معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه پارك علم و فناوري گلستان بايد در محلي مستقر باشد كه در شان يك پارك جامع استان باشد، گفت: براي توسعه پارك گلستان و مراكز رشد بايد حركت شتابنده‌اي در استان و مجموعه وزارت علوم شكل بگيرد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر رحيمي، معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با حضور در جلسه هيئت رئيسه پارك علم و فناوري گلستان و پس از آشنايي با پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي استان و شنيدن مسائل و چالش‌هاي پيش روي پارك گلستان از سوي رياست اين پارك، بيان داشت: پارك علم و فناوري گلستان، به عنوان پارك جامع استان حتما بايد توسعه پيدا كند و در محلي مستقر باشد كه در شان و جايگاه استان گلستان باشد.

دكتر رحيمي با بيان اينكه پارك علم و فناوري گلستان بايد به صورت شبكه‌اي در استان توسعه پيدا كند، تصريح كرد: هر مركز رشدي كه در شهرستان‌هاي استان گلستان ايجاد و راه‌اندازي شود، به معناي شبكه‌سازي پارك جامع اين استان در شهرهاي مختلف مي‌باشد.

وي افزود: بخش زيادي از پتانسيل‌هاي موجود در پارك‌هاي علم و فناوري، در دل مراكز رشد و واحدهاي فناور توزيع شده است،‌كه توجه به آنها مساله بسيار مهمي است.

دكتر رحيمي در ادامه گفت: ‌استان گلستان متاسفانه از نظر توسعه مراكز رشد و پارك علم و فناوري، از جمله استان‌هايي است كه يك مقدار عقب افتاده و در نتيجه براي توسعه اين پارك‌ و مراكز رشد بايد حركت شتابنده‌اي شكل بگيرد.

دكتر رحيمي خاطرنشان ساخت: اين حركت شتابنده در دو زمينه بايد صورت پذيرد؛ بخش اول اينكه انشالله بتوانيم به تدريج با كمك پارك علم و فناوري گلستان، مراكز رشد متعددي در شهرستان‌هاي مختلف استان راه‌اندازي و يا به ارتقاء و پيشرفت مراكز رشد موجود در شهرستان‌ها توجه كنيم؛ مساله دوم اينكه با توجه به عقب‌ماندگي‌هايي كه از نظر زيرساختي اين پارك دارد، مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌هاي مستقر در شهر گرگان و شهرستان‌هاي استان از يك سو، و استاندار گلستان،‌ نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، فرمانداري‌ها و شهرداران شهرستان‌ها نيز كمك كنند تا بتوانيم با مساعدت‌هايي كه صورت مي‌پذيرد، پارك گلستان را حداكثر تا سال آينده در شان و قابليت‌هاي شهر گرگان و استان گلستان داشته باشيم.