نویسنده: 1 0 1197 تاریخ انتشار : 17 دی 1397

برگزاري رويداد بزرگ استارت‌آپي شمال كشور در گرگان

معاون پارك علم و فناوري گلستان از برگزاري رويداد بزرگ استارت‌آپ صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي در ماه‌جاري در گرگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، دكتر عماد آيداني ضمن تبريك فرارسيدن هفته پژوهش به اساتيد، دانشجويان، اعضاي هيئت‌علمي دانشگاه‌ها، نخبگان، فناوران، نوآوران و كليه فعالان اين عرصه، بيان داشت: يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي پيش روي ما براي گراميداشت اين هفته، برگزاري رويداد بزرگ استارت‌آپ صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي است.

دكتر آيداني فعاليت 45درصد صنايع كوچك استان در حوزه صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي و عملكرد بسيار خوب دانشگاه‌هاي استان در زمينه حوزه صنايع تبديلي، صنايع غذايي و حوزه كشاورزي را مهم‌ترين انگيزه براي برگزاري اين رويداد عنوان كرد و گفت: اين ظرفيت عظيم در استان وجود دارد كه بتوانيم با برگزاري اين رويداد از ايده‌هاي خلاقانه و فناورانه اساتيد، دانشجويان، محققان و نخبگان مهارتي بهره‌مند شده و بخشي از مشكلات صنعت استان در حوزه صنايع تبديلي و تكميلي را مورد بررسي قرار دهيم.

وي افزود: برنامه ويژه‌اي براي حضور صاحبان صنايع و سرمايه‌گذاران در اين رويداد داريم كه ارتباط بين صنعت و دانشگاه و ارتباط بين فناوري و حوزه‌هاي صنعتي را بيش از پيش تقويت نماييم؛ قطعا در اين رويداد با ايده‌هاي جديدي كه در حوزه‌هاي صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي وجود دارد، نوآوري و فناوري‌هاي جديد به صنايع معرفي خواهد شد.

 

معاون پارك علم و فناوري گلستان ادامه داد: دانشجويان و كليه علاقه‌مندان به حضور در اين رويداد مي‌توانند ايده‌هاي خود را مطرح نموده و در تيم‌هاي مختلف عضو شوند و كار تيمي را در اين رويداد تمرين كنند؛ همچنين با عضويت در اين تيم‌ها مي‌توانند تيم‌سازي و چگونگي ارائه طرح‌ها به سرمايه‌گذاران و بحث مدل كسب‌وكار را ياد بگيرند و گامي بزرگ بسوي كارآفريني برداشته و كارآفريني را در معناي عملي تجربه نمايند.

وي در ادامه به حضور صنايع بزرگ كشور و استان، اساتيد، دانشجويان و اعضاي هيئت‌علمي دانشگاه‌ها و مراكز علمي‌تحقيقاتي و نخبگان مهارتي و كليه علاقه‌مندان به حوزه كسب‌‎وكار و كارآفريني در اين رويداد اشاره كرد و گفت: در خلال برگزاري اين رويداد، منتورهاي مجرب و قوي‌اي حضور خواهند يافت و تيم‌ها و افراد مي‌توانند با بهره‌مندي از اين ظرفيت بزرگ، تجربيات بسيار خوبي را در باب بررسي روند شكل‌گيري يك كسب‌وكار و احتمالا ايجاد كسب‌وكار بوسيله ايده‌هايي كه ارائه مي‌شود، بدست آورند.

دكتر آيداني همچنين به جوايز و حمايت‌هاي پيش‌بيني شده توسط پارك علم و فناوري گلستان، شركت شهرك‌هاي صنعتي، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي استان و دانشگاه منابع طبيعي و علوم كشاورزي گرگان براي ايده‌هاي برتر در اين رويداد اشاره كرد و گفت: براي تيم نخست مبلغ 50 ميليون ريال، تيم دوم مبلغ 30 ميليون ريال و تيم سوم 20 ميليون ريال جايزه نقدي درنظر گرفته شده است. ضمنا شركت شهرك‌هاي صنعتي استان نيز به ايده‌هاي برتر تا سقف 200 ميليون ريال كمك‌هاي مالي بلاعوض براي راه‌اندازي كسب‌وكار، حضور در نمايشگاه‌ها و ... انجام مي‌دهد.

معاون پارك علم و فناوري گلستان تصريح كرد: همچنين ايده‌هاي برتر در اين رويداد مي‌توانند در مركز رشد پارك جذب گردند و از حمايت‌هاي مادي و معنوي بسيار زيادي كه پارك مي‌تواند براي تيم‌هاي برنده داشته باشد، استفاده نمايند.

وي خاطرنشان ساخت: تمامي تيم‌هاي تشكيل شده در اين رويداد هم مي‌توانند با شرايط مناسبي كه بدست مي‌آورند،  از خدمات پارك و مركز رشد بهره‌مند گردند.

لازم به ذكر است رويداد استارت‌آپ صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي از تاريخ 27 لغايت 29 آذرماه امسال در محل دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان مي‌توانند جهت ثبت‌نام و شركت در اين رويداد بزرگ حداكثر تا تاريخ 24 آذرماه با مراجعه به وبسايت WWW.APIEVENT.IR نام‌نويسي نمايند.