نویسنده: 1 0 1293 تاریخ انتشار : 16 دی 1397

برگزاری کارگاه آموزشی«ثبت برند» توسط نماینده پارک در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گلستان

کارگاه آموزشی «ثبت اختراع و ثبت برند» ویژه مدیران و کارشناسان آموزش‌و پژوهش مراکز علمی‌کاربردی استان گلستان توسط مسئول روابط بین‌الملل پارک علم و فناوري در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در اين کارگاه آموزشی يك روزه كه با استقبال قابل توجهي همراه بود، ابوالفضل مهاجر، مسئول روابط بین‌الملل پارک علم و فناوري گلستان در ابتدا ضمن تبیین و تشریح مفاهیم و مقدماتی از«حقوق مالکیت معنوی»، به توصیف و توضیح شاخه‌های این حقوق از جمله«حق اختراع، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری» پرداخت.

مهاجر همچنين در ادامه به‌طور خاص در رابطه با نام یا علامت تجاری(برند) و فرآیند ثبت برند و مقررات حاکم بر ثبت علائم تجاری مطالبی را ارائه نمود.

مباحثی همچون مالکیت‌های معنوی، مالکیت‌های صنعتی، ادبی و هنری، تعریف برند، وجه تسمیه برند، خصوصیات یک برند خوب، ارزش‌گذاری برند، ضرورت توجه به برند، مجموعه قوانین و مقررات ناظر بر علائم تجاری(برند) و چگونگی ثبت برند، از ديگر مباحث ارائه شده توسط مسئول روابط بین‌الملل پارک علم و فناوري گلستان در اين كارگاه آموزشي بود.

گفتني است در پايان اين كارگاه آموزشي، مهاجر ضمن تشریح بند بند مواد «قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶» که در حال حاضر، قانون لازم‌الاجرا و قابل اعمال در این حوزه می‌باشد، به سوالات مختلف حاضرين در جلسه پاسخ داد.