نویسنده: روابط عمومی 0 1028 تاریخ انتشار : 30 دی 1399

با حمایت کانون پتنت ایران؛

بیش از 90 درصد هزینه‌های مربوط به ثبت اختراعات خارجی پرداخت می‌گردد

با انعقاد یک توافق‌نامه مشترک فی‌مابین معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه حمایت از اختراعات بین‌المللی و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه محققان شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب یک توافق‌نامه مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عاملیت کانون پتنت ایران، اقدام به حمایت مالی از ثبت بینالمللی دستاوردهای علمی و فناورانه اعضای هیات علمی، فناوران و مخترعان کشور کرده است.

در چارچوب این توافق‌نامه، بیش از 90 درصد از هزینه‌های مربوط به ثبت اختراعات خارجی (پتنت) برای مراکز زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی)، توسط کانون پتنت ایران و از منابع تخصیص یافته وزارت عتف و معاونت علمی و فناوری پرداخت می‌شود.

کمک و ارائه مشاوره و آموزش در راه‌اندازی و تقویت دفاتر انتقال فناوری (TTO) در مراکز علمی که دارای توانمندی بالایی هستند، کمک به تدوین آئین‌نامه‌های مورد نیاز جهت توسعه مالکیت فکری در مراکز علمی و کمک به تجازی‌سازی و درآمدزایی پتنت‌های ثبت شده توسط مراکز علمی نیز از دیگر توافقات انجام شده در قالب این توافق‌نامه مشترک می‌باشد.