نویسنده: روابط عمومی 0 355 تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1404

با هدف سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال فناوری بین دو منطقه؛

جلسه مشترک مدیران استانداری و پارک علم و فناوری گلستان با نماینده مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان برگزار شد

در راستای توسعه روابط اقتصادی و فناورانه بین دو کشور ایران و قزاقستان، جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، رییس پارک علم و فناوری استان و نماینده مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این نشست تخصصی، موضوعات مهمی از قبیل تقویت ارتباطات بین منطقه آزاد اینچه‌برون (گلستان) و منطقه آزاد تجاری خارگوس (قزاقستان)، توسعه همکاری‌های فناورانه بین پارک علم و فناوری گلستان و پارک آلاتائو قزاقستان، تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک و انتقال فناوری بین دو منطقه برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی و علمی و ‌فناورانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کیان‌مهر، معاون اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و فناوری‌های نوین، بر ضرورت ایجاد کریدور اقتصادی بین ایران و قزاقستان تأکید کرد.

همچنین مومنی رییس پارک علم و فناوری گلستان، از آمادگی مجموعه پارک گلستان برای گسترش همکاری‌ها در اجرای پروژه‌های مشترک فناورانه و استارتاپی با پارک آلاتائو خبر داد.

گفتنی است؛ این همکاری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز رشد کسب‌وکارهای نوآور، توسعه صادرات دانش‌محور و فناورانه و تقویت دیپلماسی اقتصادی بین دو کشور بوده و گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف سند همکاری‌های ایران و قزاقستان و توسعه مناسبات همه‌جانبه بین دو کشور باشد.