نویسنده: 1 0 1271 تاریخ انتشار : 16 دی 1397

حضور دکتر صاحبکار، رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان کشور در پارک علم و فناوری گلستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، به منظور تعمیق فرهنگ دانش بنیانی و بررسی مسائل و مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان استان، دکتر صاحبکار رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان کشور به دعوت پارک علم و فناوری در استان حضور پیدا کرد و از نزدیک با توانمندی‌های شرکت‌های فناور استان آشنا شد.

در ابتدای این سفر وی با حضور در جلسه با مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه فناوری و دانش بنیانی به گفتگو پرداخت و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دغدغه های خود را در خصوص فرآیند کسب تاییدیه دانش بنیانی و نقاط قوت و ضعف موجود در پروژه مذکور اعلام نمودند.

 رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان نیز ضمن بیان تغییرات موجود در آیین نامه های مرکز گفت: مرکز آمادگی دارد موارد ذکر شده را به دقت بررسی نموده و در روندهای جاری تغییرات لازم را اعمال نماید. ایشان ضمن تقدیر از پیگیری‌های مستمر پارک علم و فناوری در خصوص رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور در تهران گفت: باید یک همدلی جدی در خصوص ایجاد شرکت های دانش بنیان و توسعه فناوری در استان از سوی همه دستگاه‌های مرتبط صورت پذیرد و پارک علم و فناوری گلستان نیز از لحاظ مسائل زیرساختی باید تقویت شود.

دکتر حسام رئیس پارک علم و فناوری استان نیز ضمن تقدیر از حضور ایشان در استان خواستار شفاف‌سازی معیارها و آیین‌نامه‌های مرکز موسسات و شرکتهای دانش بنیان و همچنین ارائه مشاوره های لازم به شرکت ها از سوی مرکز و رفع مشکلات فناوران و شرکت‌های دانش بنیان و نیز استفاده از کارگزار و متخصصین بومی در ارزیابی صلاحیت شرکتها شدند. در ادامه این سفر، ایشان در بازدید از تعدادی از شرکتهای دانش بنیان و فناور استان از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفتند و در خصوص برخی از شرکت‌ها که در پروسه دانش بنیانی دچار مشکلاتی شده بودند قول بررسی مجدد و دقیق‌تری را دادند.

 همچنین دکتر صاحبکار در نشست عمومی با شرکت های دانش بنیان و فناور و همچنین مخترعان و پژوهشگران استان که چهار ساعت به طول انجامید و تک تک نکات و مشکلات و پیشنهادات افراد مذکور را شنیدند و با استقبال از پیشنهادات و انتقادات سازنده آنها قول مساعد بر پیگیری و رفع بسیاری از موارد ذکر شده در جلسه را دادند.

دکتر حسام رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز با اعلام برخی از برنامه‌های پارک در سال ۹۷ و نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در سال ۹۶، هدف از برگزاری این جلسات را بررسی و حل مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان و توسعه فناوری در استان گلستان دانست و افزود: با حضور دیگر مهمانان ارزشمند کشوری در سال جاری سعی خواهیم کرد از ظرفیت‌های مختلف کشور برای افزایش توان رقابت فناوران استان در حوزه های علمی و اقتصادی استفاده لازم را ببریم.