نویسنده: روابط عمومی 0 149 تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1402

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبر داد:

حضور سه تیم سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپی استان گلستان/سرمایه‌گذاران چینی هم در راهند

دکتر غفاری با بیان اینکه مشکل اصلی کسب‌وکارها سرمایه یا منابع مالی نیست، گفت: سه تیم سرمایه‌گذاری برای تامین مالی استارتاپ‌ها تا پایان ماه جاری در استان گلستان حضور خواهند یافت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در آئین افتتاحیه رویداد استارتاپ‌ویکند دانشگاه گلستان با اشاره به سرعت خیره‌کننده تغییرات و تاثیر آن بر روی کسب‌وکارها اظهارکرد: میانگین عمر کسب و کارها به شدت در حال کاهش است. در سال ۱۹۳۷ میلادی میانگین عمر کسب و کارها حدود ۷۵ سال بود که این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۱۵ سال رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ میلادی عمر کسب و کارها به کمتر از ۵ سال برسد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه تغییر نیازهای جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر کسب و کارها است، گفت: توانمندی شناخت مساله، تعریف آن و پیداکردن راهکار و همچنین حل مساله، از مهم‌ترین اصول فعالیت کسب و کارهاست؛ در صورت توجه نکردن به این موضوعات، کسب و کارها نمی‌توانند موفق باشند.

وی با اشاره به معضلات مدرک‌گرایی صرف، بیان کرد: دوره درس خواندن و کسب علم بدون توانایی تعریف و حل مسئله، به سرآمده است. کسانی که در زمینه استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند باید نیازهای جامعه را بشناسند و کسب و کارهای خود را براساس همین نیازها ایجاد کنند.

دکتر غفاری گفت: تصور عمومی این است که مشکل اصلی کسب و کارها، نداشتن سرمایه یا منابع مالی است. اما بعد از سال‌ها فعالیت در بین استارتاپ‌ها می‌توان ادعا کرد که مشکل کسب‌ و کارها پول یا سرمایه نیست بلکه مشکل این است که کسب و کارهایی که ارزش آفرینی بالایی داشته باشند را کم داریم.

وی با اشاره به حضور تیم‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: سه تیم سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها تا پایان ماه‌ جاری در استان حضور پیدا می‌کنند. یکی از این تیم‌ها روز گذشته در استان مستقر شده، تیم سرمایه‌گذاری دیگری ۲۱ اردیبهشتماه در استان حضور پیدا خواهد کرد و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای گردش مالی استارتاپ‌ها هزینه خواهد کرد. ضمن اینکه یک تیم سرمایه‌گذاری از چین نیز به استان گلستان سفر خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خطاب به دانشجویان حاضر در این رویداد گفت: کسب و کارهای خود را متناسب با نیازهای بازار ایجاد و محصولی با قیمت و کیفیت مناسب به بازار عرضه کنید. علاوه براین، از ظرفیت مراکز رشد نیز برای فراگرفتن موضوعاتی مانند تجاری‌سازی، برندینگ، تبلیغات، بازاریابی، امنیت سرمایه‌گذاری و ... بهره بگیرید.