نویسنده: روابط عمومی 0 189 تاریخ انتشار : 01 بهمن 1401

با همکاری مرکز تجارت بین‌الملل؛

دوره آموزشی «جامع صادرات» در محل پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد

پارک علم و فناوری گلستان با همکاری مرکز تجارت بین‌الملل اقدام به برگزاری دوره آموزشی «جامع صادرات» با حضور اساتید مطرح کشوری و داوران مسابقه بزرگ استعدادیابی میدون نمود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این دوره آموزشی دو روزه با حضور دکتر علیرضا شیرمحمدی‌فرد و دکتر حمید ادیب‌زاده در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه برای مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های استان برگزار شد.

در این دوره مفاهیم کاربردی از قبیل: چگونه از توافق‌نامه تجارت ترجیحی و آزاد بهره ببریم ، چگونه به مشتری خارجی دسترسی داشته باشیم، موانع غیرتعرفه‌ای در صادرات و شناسایی آنها، قواعد مبداء ترجیحی و غیرترجیحی، شناسایی کد تعرفه و استفاده از آن، ابزارهای استخراج اطلاعات تجاری، پرداخت‌های بین‌الملل در شرایط کنونی، اعتبار خرید و اعتبار فروشنده، فرمت صحیح مکاتبات بازرگانی و فرمت صحیح اسناد بازرگانی برای شرکت‌کنندگان ارائه شد.

گفتنی است پس از پایان این دوره و اخذ آزمون، گواهی حضور از طرف مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

شایان ذکر است؛ از ابتدای امسال تاکنون تعداد 43 کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف توسط پارک علم وفناوری گلستان برای فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری استان گلستان برگزار شده است.