نویسنده: 1 0 1212 تاریخ انتشار : 17 دی 1397

دومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال با درخشش استان گلستان به پایان رسید

دومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال با حضور تيم‌‎هايي از استان‌هاي گلستان، مازندران و گيلان در محل اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، در اين دوره كه بصورت ويدئوكنفرانس با حضور تیم‌های شرکت‌کننده، داوران و نماینده مرکز نوآوری اینترنت اشیا کشور در گرگان برگزار شد، ابتدا هریک از تیم‌ها طرح خود را ارائه دادند و در پایان هر ارائه، داوران با پرسش‌هایی به ارزیابی طرح و امتیازدهی پرداختند.

اين دوره با درخشش گلستاني‌ها در منطقه شمال همراه بود كه رتبه‌هاي اول تا سوم را به ترتيب تيم‌هاي AEWS (کشاورزی هوشمند)، Earling (تشخیص زلزله) و Kmedical از استان گلستان از آن خود كردند و راهي مسابقات سراسري شدند.

لازم به ذكر است در رویداد لیگ اینترنت اشیا که با همکاری دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز نوآوری اینترنت اشیا ایران برگزار می‌شود، ابتدا تیم‌های مناطق مختلف کشور از جمله شمال، غرب، شرق، جنوب و مرکز کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند و سپس تیم‌های اول تا سوم هر منطقه در مرحله فینال که آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود، مقابل داوران و سرمایه‌گذاران با هم به رقابت می‌پردازند.

گفتني است، هدف از برگزاری لیگ اینترنت اشیا کشور، شناسایی تیم‌های علاقه‌مند و توانمند در سراسر کشور و حمایت از آن‌ها است.