نویسنده: روابط عمومی 0 854 تاریخ انتشار : 09 آبان 1398

با هدف انعکاس توانمندی‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری گلستان انجام گرفت؛

دیدار رئیس پارک علم و فناوری گلستان با مدیرکل صداوسیمای مرکز استان

در راستای انعکاس توانمندی‌ها و موفقیت‌های شرکت‌های عضو و مستقر در پارک علم و فناوری گلستان و فرهنگ‌سازی نوآوری و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، صبح امروز نشست مشترک رئیس پارک علم و فناوری گلستان با مدیرکل صداوسیمای مرکز استان در محل ساختمان شماره یک این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری، در این دیدار ابتدا ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه صداوسیمای مرکز گلستان، با بیان اینکه ظرفیت فناوری در استان گلستان بسیار زیاد می‌باشد، گفت: استان گلستان با توجه به حضور تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان، ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری و حرکت در این عرصه دارد.

وی با برشمردن تعدادی از دستاوردها، تولیدات و خدمات فناورانه شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری گلستان، بیان داشت: امروزه بیش از پیش، شرکت‌های فناور عضو پارک علم و فناوری گلستان نیاز به حمایت‌های رسانه‌ای دارند؛ چراکه وارد مرحله فروش و بازاریابی شده‌اند و معرفی این جوانان و دستاورد‌های علمی و فناوری آنان باعث تزریق امید در بین جوانان می‌گردد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان بر لزوم همدلی و ارتباط بین پارک و صداوسیمای مرکز استان بیش از پیش تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تحقق این امر مهم در راه توسعه همه جانبه استان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در محل پارک که در شرایط کنونی روزنه‌های امید اقتصاد کشور محسوب می‌شوند، قدم‌های خوبی برداریم.

وی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در راستای حمایت از کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین رویکرد دولت تدبیر و امید در حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: برنامه‌ریزی ما باید بر اساس ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان، حمایت از تولیدات ملی و تحقق شعار سال باشد و یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند در این زمینه به‌عنوان بازوی توانمند پارک‌های علم و فناوری‌ به ایفای نقش بپردازد، رسانه ملی است.

دکتر غفاری همراهی و همکاری رسانه ملی و پارک علم و فناوری گلستان را فرصتی مغتنم برای به تصویر کشیدن حمایت‌های مادی و معنوی این پارک‌ برشمرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از جوانان، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، نخبگان، فناوران و دانشجویان استان گلستان که مهم‌ترین جامعه هدف ما به شمار می‌روند، هیچ شناختی نسبت به پارک‌ علم و فناوری و خدمات این پارک ندارند و بسیاری از کسانی که ایده خوبی برای تولید محصول و تبدیل فناوری به ثروت دارند نیز نمی‌دانند که باید برای برخورداری از حمایت‌های مختلف، پارک علم و فناوری را انتخاب نمایند.

در ادامه این نشست، دکتر منتظرحجت، مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان نیز اقدامات و فعالیت‌های مجموعه پارک علم و فناوری گلستان را ارزشمند دانست و گفت: جایگاه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و تاثیر آن در چرخه اقتصاد مبتنی بر دانش، بر هیچکس پوشیده نیست و تمامی سیاست‌های کلی نظام بر اهمیت این موضوع تاکید می‌نماید و وظایفی بر عهده همگی کارگزاران و مسئولان نظام از جمله صداوسیما گذارده است.

دکتر منتظرحجت به ظرفیت‌های استان در حوزه فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی رسانه ملی، نمایش و ارائه ظرفیت‌های بالقوه نوآوری و فناوری و همچنین ظرفیت‌های بوجود آمده اقتصادی و تجاری‌سازی نوآوری است.

وی تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران در صورت حمایت می‌توانند در تحقق تولیدات ملی نقش بسزایی ایفا کنند؛ با تمام توان خود تلاش خواهیم کرد با همکاری پارک علم و فناوری گلستان در جهت معرفی دستاوردها، تولیدات، ظرفیت‌ها و ترویج فرهنگ علم و فناوری و کسب‌و‌کارهای مبتنی بر دانش برنامه‌سازی کنیم.