نویسنده: روابط عمومی 0 53 تاریخ انتشار : 02 اسفند 1404

رئیس پارک علم و فناوری گلستان پای دغدغه‌های مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نشست/ پیگیری مسائل شرکت‌ها، در اولویت پارک

نشست هم‌اندیشی دکتر بهمن طیبی رئیس پارک علم و فناوری گلستان با مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این پارک با هدف بررسی چالش‌ها، تبادل نظر و ایجاد سازوکارهای عملیاتی برای حل مسائل این شرکت‌ها برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در ابتدای این نشست، دکتر طیبی با تأکید بر رویکرد تعاملی مدیریت جدید پارک اظهار کرد: هدف این جلسه بیش از هر چیز شنیدن دغدغه‌ها و مسائل شرکت‌هاست تا بتوانیم با شناسایی دقیق موانع، در جهت تسهیل فعالیت کسب‌وکارهای فناور اقدام کنیم. تلاش خواهیم کرد موضوعاتی که مطرح می‌شود در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری مستمر، روند فعالیت شرکت‌ها تسریع شود.

 

وی افزود: پارک علم و فناوری زمانی موفق خواهد بود که بتواند نقش تسهیل‌گر را برای شرکت‌ها ایفا کند و ارتباط میان آن‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بازار و نهادهای حمایتی را تقویت نماید.

 

در ادامه جلسه، مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند. بخشی از دغدغه‌های مطرح‌شده شامل طولانی بودن فرآیندهای اخذ مجوزهای تخصصی به‌ویژه در حوزه غذا و دارو، مشکلات تأمین مالی و دسترسی به تسهیلات بانکی، نبود بازار اولیه برای محصولات فناورانه و لزوم خرید دستگاه‌های دولتی از تولیدات فناورانه و دانش‌بنیان داخلی بود.

 

همچنین برخی مدیران بر ضرورت ایجاد ارتباط منسجم‌تر میان پارک و سازمان‌های اجرایی استان، حمایت از تجاری‌سازی محصولات، شکل‌گیری خوشه‌های تخصصی شرکت‌ها، توسعه صادرات به کشورهای همسایه و تقویت زیرساخت‌های استقرار و فضای کاری تأکید کردند.

 

در پایان جلسه، رئیس پارک علم و فناوری گلستان ضمن جمع‌بندی مطالب بیان‌شده خاطرنشان کرد: پارک با مسائل و محدودیت‌های زیرساختی جدی مواجه است، اما با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی استان و ارتباطات ملی، مسیر توسعه را دنبال خواهیم کرد. برگزاری جلسات منظم و تخصصی با خوشه‌های مختلف شرکت‌ها و همچنین نشست‌های مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

دکتر طیبی همچنین بر توسعه ارتباطات فراملی تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای تقویت تعاملات با کشورهای همسایه و ایجاد بسترهای صادرات محصولات و خدمات فناورانه شرکت‌های استان در حال پیگیری است و امیدواریم با همکاری شرکت‌ها بتوانیم جایگاه پارک علم و فناوری گلستان را در سطح ملی و منطقه‌ای ارتقا دهیم.

 

این نشست با هدف استمرار گفت‌وگو و ایجاد سازوکارهای عملیاتی برای حل مسائل شرکت‌های فناور برگزار شد و مقرر شد پیگیری موضوعات مطرح‌شده در قالب جلسات تخصصی ماهانه ادامه یابد.