نویسنده: روابط عمومي 0 970 تاریخ انتشار : 17 شهریور 1399

شركت‌هاي دانش‌بنيان به ازاي استخدام هر نيروي جدید سیصد میلیون ریال تسهیلات دريافت مي‌كنند

صندوق نوآوری و شکوفایی كشور به منظور کمک به افزایش سطح اشتغال در شركت‌هاي دانش‌بنيان، به ازاي استخدام هر نیروی جدید در اين شرکت‌ها و اضافه کردن نام آنها به لیست بیمه، سیصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت مي‌كند.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، تولید محصولات دانش‌بنیان و فناورانه از ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی برخوردار هستند. برای حمایت از توسعه اشتغال در این شرکت‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیانی که ظرفیت جدید اشتغال، ایجاد کنند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال برخوردار شوند.

با توجه به رشد روز افزون شرکت‌های دانش‌بنیان در هر دو حوزه کمی و کیفی، این شرکت‌ها نیازمند جذب و استخدام نیروهای فناور جدید هستند. صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به افزایش سطح اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

در صورت استخدام نیروهای جدید در شرکت‌های دانش‌بنیان و اضافه کردن نام آنها به لیست بیمه به ازای هر نفر سیصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود؛ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا سقف 4 میلیارد و پانصد میلیون ریال از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

شرکت‌های برخوردار از این تسهیلات، کارمزدی به مبلغ 2 درصد پرداخت و می‌توانند تسهیلات دریافتی را در یک بازه زمانی 36 ماهه پرداخت نمايند. این تسهیلات از طریق بانک‌های‌عامل پرداخت می‌شود.

بدیهی است که شرکت دانش‌بنیان نمی‌تواند لیست تمام افراد استخدام شده را برای دریافت تسهیلات ارائه کند و استخدام‌های صورت گرفته در صورتی که  از یک شرایط حداقلی برخوردار باشند، می‌توانند به مبنایی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل‌ شوند.

افراد اضافه شده به لیست برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید زیر چهل سال سن داشته باشند و حداقل مدرک آنها کاردانی باشد. همچنین اسامی این اشخاص باید حداقل سه ماه در لیست بیمه شرکت وجود داشته باشد و برای آنها هزینه بیمه پرداخت شده باشد. در صورت دارا بودن این شرایط، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند حداکثر تا سقف 15 نفر را برای بهره‌مندی از تسهیلات مرتبط با اشتغال، در لیست ارائه شده معرفی کنند.

همچنین نباید بیش از 12 ماه از تاریخ به‌کارگیری افراد معرفی شده جهت برخورداری از تسهیلات گذشته باشد. این تسهیلات بر اساس اشتغال خالص ایجاد شده پرداخت می‌شود. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان اشتغال قبلی شرکت و میزان اشتغال جدید ایجاد شده در این واحد اقتصادی محاسبه می‌شود و بر اساس آن تسهیلات پرداخت می‌شود.

شرکت‌های علاقه‌مند به اطلاع از جزئیات بیشتر این تسهیلات و دیگر تسهیلات پرداختی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانند به سایت اين صندوق مراجعه کنند.