نویسنده: روابط عمومی 0 147 تاریخ انتشار : 10 تیر 1402

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند عامل رفع کمبودهای صنایع‌دستی گلستان باشند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در نشست با رئيس پارك علم و فناوري استان گفت: یکی از نیازمندی‌ها برای رفع کمبودهای حوزه صنایع‌دستی استان همچون برندسازی و بازاریابی، ایجاد خانه‌های خلاق و اتصال حوزه صنایع‌دستی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

به‌گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در ابتدای این نشست صمیمانه که به منظور توسعه همکاری‌های مشترک با حضور مدیران دو مجموعه در محل پارک علم وفناوری گلستان برگزار شد، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: تنوع محصولات صنایع‌دستی در استان به‌عنوان یک ظرفیت بسیار خوب برای این حوزه شناخته می‌شود اما عرضه و گردآوری این تنوع در کنار هم برای دسترسی آسان مسافران و گردشگران نیاز هر شهرستان استان به‌ویژه مرکز استان است.

ساوری خاطرنشان کرد: در حوزه تولید محصولات صنایع‌دستی باید تلاش کنیم از مزیت‌های منحصربه‌فرد استان استفاده کنیم و این مزیت‌ها در تولیدات هنرمندان فعلیت یابد.

او تأکید کرد: یکی از نیازمندی‌ها برای رفع کمبودهای حوزه صنایع‌دستی استان همچون برندسازی و بازاریابی ایجاد خانه‌های خلاق و اتصال حوزه صنایع‌دستی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: بناهای شهر تاریخی استرآباد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد؛ آمادگی داریم با همکاری پارک علم و فناوری برای تبدیل یکی از این بناها به مرکز خلاق صنایع‌دستی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

دکتر مهدی غفاری رئيس پارك علم و فناوري گلستان نیز در این نشست گفت: مراکز خلاق صنایع‌دستی یکی از موضوعاتی است که می‌توان در قالب اقدامی مشارکتی بین دو دستگاه عملیاتی شود.

دکتر غفاري تصریح کرد: باید تلاش کنیم در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، از طریق طراحی‌های جدید و ظرفیت فناوری اطلاعات، فضای سنتی قدیم را با فضای مدرن نزدیک کنیم.

وی همچنین بیان کرد: می‌توانیم مرکز رشد صنایع خلاق را با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در کارخانه نوآوری ایجاد کنیم.

رئيس پارك علم و فناوري گلستان خاطرنشان کرد: به طور قطع، یکی از موضوعاتی که به‌شدت در حوزه صنایع‌دستی استان و بسیاری از استان‌های کشور احساس می‌شود، فقدان برند است.